15 anställda skulle troligen vara 1,5…Per-Erik Odh wrote: ↑25 Aug 2024, 11:41Inget ont om dyslektiker men journalister kanske inte är yrket man ska välja om man har det problemet. Min upplevelse av texten är att den är skriven, kanske inte av en dyslektiker men ändå näst intill. Man kan ställe högre krav på en tidningsartikel.peter johansson wrote: ↑25 Aug 2024, 10:21Det hade varit kul att läsa artikeln då jag och många med mig inte har SN så är det ju svårt för oss att säga varken bu eller bä! Skriv gärna några rader vad det handlar om tack!Per-Erik Odh wrote: ↑24 Aug 2024, 17:31 Dagens artikel i SN. Trodde den skulle vara en höjdare med tanke på ämnet men tyvärr var det ju ett riktigt bottennapp rent journalistiskt. Rena faktafel och journalistens text/frågor var ju rent bedrövliga
Faktafel, ja det påstås att Skövde IK hade 15 anställda. Inget som det har stått något om i papper jag sett då sådana siffror alltid redovisats i årsmöteshandlingar. Det brukar vara siffror typ 1,5-2,5 anställda och liknande. För inte tusan var det helt plötsligt 15 anställda förra vintern?
Konstigt ställda/formulerade frågor.
Tidningsartiklar
-
- Reactions:
Re: Tidningsartiklar
Silly season is just another season!
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Tror att vi hade fler än 1,5?Niklas Hjalmarsson wrote: ↑25 Aug 2024, 18:2615 anställda skulle troligen vara 1,5…Per-Erik Odh wrote: ↑25 Aug 2024, 11:41Inget ont om dyslektiker men journalister kanske inte är yrket man ska välja om man har det problemet. Min upplevelse av texten är att den är skriven, kanske inte av en dyslektiker men ändå näst intill. Man kan ställe högre krav på en tidningsartikel.peter johansson wrote: ↑25 Aug 2024, 10:21Det hade varit kul att läsa artikeln då jag och många med mig inte har SN så är det ju svårt för oss att säga varken bu eller bä! Skriv gärna några rader vad det handlar om tack!Per-Erik Odh wrote: ↑24 Aug 2024, 17:31 Dagens artikel i SN. Trodde den skulle vara en höjdare med tanke på ämnet men tyvärr var det ju ett riktigt bottennapp rent journalistiskt. Rena faktafel och journalistens text/frågor var ju rent bedrövliga
Faktafel, ja det påstås att Skövde IK hade 15 anställda. Inget som det har stått något om i papper jag sett då sådana siffror alltid redovisats i årsmöteshandlingar. Det brukar vara siffror typ 1,5-2,5 anställda och liknande. För inte tusan var det helt plötsligt 15 anställda förra vintern?
Konstigt ställda/formulerade frågor.
/Perka
- Per-Erik Odh
- Reactions:
En artikel i SLA som är väldigt positiv. Det är Linus Hellman som pratat med Kämpe och Willebrand.
Över fyrahundra medlemmar redan berättar Willebrand och tror att det till och med kan bli fler än vad det var i SIK. Mellan 600-800 gissar han att det landar i.
Kämpe berättar"
– Vi har en juniortrupp som kommer att spela i både J18 och J20 i seriespel. Det är inte så jättemånga matcher i de serierna så det tycker vi är viktigt att vi är med i. Vi börjar om i de lägsta divisionerna även där. Den juniortruppen är i gång och de har tränat i tre veckor nu med fem pass i veckan. Vi har inte kunnat boka in några träningsmatcher än. Det är mycket med pappersexercisen när man bildar ny klubb, säger Tomas Kämpe.
– Men nu ska allt det vara klart. J20-serien börjar den 21 september och vi jobbar på att grabbarna ska få spela någon träningsmatch innan det. Vi är 25 spelare just nu men vi kommer att använda oss av A-pojkarna också. Det blir en uppflyttning genom hela föreningen så att man fyller på underifrån hela tiden. Det är så det måste vara. Att man hittar utveckling och nivåanpassad träning för så många som möjligt. Det känns positivt.
– Man kan säga att vi har alla lag utom ett A-lag. Det är många barn och ungdomar vilket är kul. Vi har redan fått många medlemmar och vi hoppas att det ska bli ännu fler. Det finns ett stort intresse för hockey i staden. Det gäller bara att vi organisera oss och att vi skapar kvalitativ träning, säger Tomas Kämpe."
Över fyrahundra medlemmar redan berättar Willebrand och tror att det till och med kan bli fler än vad det var i SIK. Mellan 600-800 gissar han att det landar i.
Kämpe berättar"
– Vi har en juniortrupp som kommer att spela i både J18 och J20 i seriespel. Det är inte så jättemånga matcher i de serierna så det tycker vi är viktigt att vi är med i. Vi börjar om i de lägsta divisionerna även där. Den juniortruppen är i gång och de har tränat i tre veckor nu med fem pass i veckan. Vi har inte kunnat boka in några träningsmatcher än. Det är mycket med pappersexercisen när man bildar ny klubb, säger Tomas Kämpe.
– Men nu ska allt det vara klart. J20-serien börjar den 21 september och vi jobbar på att grabbarna ska få spela någon träningsmatch innan det. Vi är 25 spelare just nu men vi kommer att använda oss av A-pojkarna också. Det blir en uppflyttning genom hela föreningen så att man fyller på underifrån hela tiden. Det är så det måste vara. Att man hittar utveckling och nivåanpassad träning för så många som möjligt. Det känns positivt.
– Man kan säga att vi har alla lag utom ett A-lag. Det är många barn och ungdomar vilket är kul. Vi har redan fått många medlemmar och vi hoppas att det ska bli ännu fler. Det finns ett stort intresse för hockey i staden. Det gäller bara att vi organisera oss och att vi skapar kvalitativ träning, säger Tomas Kämpe."
/Perka
-
- Reactions:
Låter positivt detta Perka
, men jag hoppas verkligen det blir ett A lag till nästa säsong, för dit vill både pojkar och juniorer komma
, men jag hoppas verkligen det blir ett A lag till nästa säsong, för dit vill både pojkar och juniorer komma
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Hamburgerkedjan Brödernas i kris och har ansökt om rekonstruktion
https://www.expressen.se/ekonomi/hambur ... struktion/
Hur påverkar det restaurangen på Billingehov och hur påverkar det Väsby?
https://www.expressen.se/ekonomi/hambur ... struktion/
Hur påverkar det restaurangen på Billingehov och hur påverkar det Väsby?
/Perka
- Per-Erik Odh
- Reactions:
-
- Reactions:
Enligt SLA E-tidning framgår att Skövde AIK inte bara har skatteskuldet på 700.000, utan även skulder hos kommunen för planhyra för 275.000. Men de säger att det skall gå att lösa.
Last edited by Ingvar Persson on 19 Oct 2024, 19:19, edited 1 time in total.
-
- Reactions:
Räcker med SLA Ingvar....nog med det!! Ja SAIK verkar ju vara ett SIK light samma visa år efter år känns som att det kanske blir en ny fotbollsklubb också inom sinom tidIngvar Persson wrote: ↑16 Oct 2024, 18:19 Enligt SLA E-tidning framgår att Skövde AIK inte bara har skatteskuldet på 700.000, utan även skulder hos kommunen för planhyra för 275.000. Men de säger att det skall gå att lösa.
-
- Reactions:
SIK light...den var bra! Till detta kommer att Skövde AIK helt säkert spelar i ettan nästa år och det gör även IFK Skövde som gjort en kanonsäsong. Det blir fina derbyn och en kamp om sponsorer, så för Skövde AIK har matchen om ekonomisk kontroll bara börjat. Och så har vi handbollsdamerna och handbollsherrarna. Vad jag förstår så är väl ekonomin ganska skakig även där och jakt på slantar. En normalbild av Skövde-lagens ekonomi med andra ord.peter johansson wrote: ↑17 Oct 2024, 11:30Räcker med SLA Ingvar....nog med det!! Ja SAIK verkar ju vara ett SIK light samma visa år efter år känns som att det kanske blir en ny fotbollsklubb också inom sinom tidIngvar Persson wrote: ↑16 Oct 2024, 18:19 Enligt SLA E-tidning framgår att Skövde AIK inte bara har skatteskuldet på 700.000, utan även skulder hos kommunen för planhyra för 275.000. Men de säger att det skall gå att lösa.
-
- Site Admin
- Reactions:
Då får vi uppmana Ingvar att läsa forumets regler och även göra sig införstådd vad som hör hemma vart. Ditt inlägg om Skövde AIK hör inte hemma i "ALLMÄNT - Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet"Ingvar Persson wrote: ↑16 Oct 2024, 18:19 Enligt SLA E-tidning framgår att Skövde AIK inte bara har skatteskuldet på 700.000, utan även skulder hos kommunen för planhyra för 275.000. Men de säger att det skall gå att lösa.
/K
-
- Reactions:
Admin wrote: ↑17 Oct 2024, 21:19Då får vi uppmana Ingvar att läsa forumets regler och även göra sig införstådd vad som hör hemma vart. Ditt inlägg om Skövde AIK hör inte hemma i "ALLMÄNT - Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet"Ingvar Persson wrote: ↑16 Oct 2024, 18:19 Enligt SLA E-tidning framgår att Skövde AIK inte bara har skatteskuldet på 700.000, utan även skulder hos kommunen för planhyra för 275.000. Men de säger att det skall gå att lösa.
/K
[/quot
Ok Admin, du får som du vill, om ingen annan än medlemmarna får skriva så har du snart ett dött och tomt forum, för det blir allt mer sällan de skriver. Lycka till att att försöka hålla igång ett livskraftigt forum.
-
- Reactions:
Ingvar Persson wrote: ↑18 Oct 2024, 11:04Sluta och tjura Ingvar och läs i stället vad Admin skriver till dig!! Hen skriver inte att du ska sluta skriva utan att inlägget om Skövde AIK inte hör hemma under fliken ALLMÄNT där är det hockey som gäller!! Läs vad det står under fliken allmänt så kanske du förstår!!Admin wrote: ↑17 Oct 2024, 21:19Då får vi uppmana Ingvar att läsa forumets regler och även göra sig införstådd vad som hör hemma vart. Ditt inlägg om Skövde AIK hör inte hemma i "ALLMÄNT - Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet"Ingvar Persson wrote: ↑16 Oct 2024, 18:19 Enligt SLA E-tidning framgår att Skövde AIK inte bara har skatteskuldet på 700.000, utan även skulder hos kommunen för planhyra för 275.000. Men de säger att det skall gå att lösa.
/K
[/quot
Ok Admin, du får som du vill, om ingen annan än medlemmarna får skriva så har du snart ett dött och tomt forum, för det blir allt mer sällan de skriver. Lycka till att att försöka hålla igång ett livskraftigt forum.
-
- Reactions:
Ok Peter, det enda jag skall besvära ert livfulla forum med är att jag skall en gång i veckan tippa division 1 med Gunwaldh så länge jag får.
-
- Reactions:
Håll i er, men denna gång håller jag faktiskt med Ingvar. De tydligen regelvidriga trådöverträdelserna - när de då och då sker - får väl för jösse namn ske då och då utan mästrande allvarliga ord från webbmaster (och några andra) då och då? Jag har uppenbart syndat, eftersom jag hade det dåliga omdömet att kommentera Ingvars inlägg om ekonomin. Illa! Jag ber om ursäkt för det och lovar i fortsättningen noga granska trådens ämne och aktuellt inlägg, innan jag eventuellt svarar eller kommenterar inlägget och rättar in mig l ledet enligt reglerna för detta livaktiga forum.Ingvar Persson wrote: ↑18 Oct 2024, 18:41 Ok Peter, det enda jag skall besvära ert livfulla forum med är att jag skall en gång i veckan tippa division 1 med Gunwaldh så länge jag får.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Mycket handlar väl om att Ingvar i många av sina inlägg är provocerande. Nånstans får det väl vara nog?Göran Strid wrote: ↑18 Oct 2024, 20:12Håll i er, men denna gång håller jag faktiskt med Ingvar. De tydligen regelvidriga trådöverträdelserna - när de då och då sker - får väl för jösse namn ske då och då utan mästrande allvarliga ord från webbmaster (och några andra) då och då? Jag har uppenbart syndat, eftersom jag hade det dåliga omdömet att kommentera Ingvars inlägg om ekonomin. Illa! Jag ber om ursäkt för det och lovar i fortsättningen noga granska trådens ämne och aktuellt inlägg, innan jag eventuellt svarar eller kommenterar inlägget och rättar in mig l ledet enligt reglerna för detta livaktiga forum.Ingvar Persson wrote: ↑18 Oct 2024, 18:41 Ok Peter, det enda jag skall besvära ert livfulla forum med är att jag skall en gång i veckan tippa division 1 med Gunwaldh så länge jag får.
För min del så skiter jag i det mesta han skriver men om gubben tiger still så är det väl bara skönt anser jag.
Att Admin uppmärksammar honom på vissa saker när han håller på med sin skit är bara bra.
/Perka