Tidningsartiklar
-
- Reactions:
Re: Tidningsartiklar
Silly season is just another season!
- Per-Erik Odh
- Reactions:
- Per-Erik Odh
- Reactions:
En stor artikel i SLA efter att Linus Hellman pratat med Max Friberg om VM äventyret.
Vilken fantastisk ambassadör han är för vår sport
Vilken fantastisk ambassadör han är för vår sport
/Perka
-
- Reactions:
Skövde IK fostrade Leo Sahlin Wallenius som har spelat i Växjös juniorlag sen 2021/22 har nu skrivit ett rookiekontrakt med Växjö. Kontraktet är skrivet på två år.
-
- Reactions:
SLA idag:
””Efter sex säsonger i Skövde IK väntar ett nytt kapitel i Adam Thilanders karriär.
Efter moderklubbens konkurs tidigare den här veckan har Thilander skrivit på för IFK Falköping IK i Hockeytrean – som tränare !””
””Efter sex säsonger i Skövde IK väntar ett nytt kapitel i Adam Thilanders karriär.
Efter moderklubbens konkurs tidigare den här veckan har Thilander skrivit på för IFK Falköping IK i Hockeytrean – som tränare !””
Last edited by Niklas Hjalmarsson on 07 Jun 2024, 17:53, edited 1 time in total.
-
- Reactions:
Fel!!
Last edited by Niklas Hjalmarsson on 07 Jun 2024, 17:54, edited 1 time in total.
-
- Reactions:
-
- Reactions:
Staffan Lundh flyttar till Italien för att träna Unterland Cavaliers i den andra alpligan
- Per-Erik Odh
- Reactions:
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Chang Frick, som också är en hängiven supporter till Kristianstad, är förbannad.
https://www.expressen.se/sport/hockey/c ... gradering/
https://www.expressen.se/sport/hockey/c ... gradering/
/Perka
- Per-Erik Odh
- Reactions:
/Perka
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Dagens artikel i SN. Trodde den skulle vara en höjdare med tanke på ämnet men tyvärr var det ju ett riktigt bottennapp rent journalistiskt. Rena faktafel och journalistens text/frågor var ju rent bedrövliga
/Perka
-
- Reactions:
Det hade varit kul att läsa artikeln då jag och många med mig inte har SN så är det ju svårt för oss att säga varken bu eller bä! Skriv gärna några rader vad det handlar om tack!Per-Erik Odh wrote: ↑24 Aug 2024, 17:31 Dagens artikel i SN. Trodde den skulle vara en höjdare med tanke på ämnet men tyvärr var det ju ett riktigt bottennapp rent journalistiskt. Rena faktafel och journalistens text/frågor var ju rent bedrövliga
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Inget ont om dyslektiker men journalister kanske inte är yrket man ska välja om man har det problemet. Min upplevelse av texten är att den är skriven, kanske inte av en dyslektiker men ändå näst intill. Man kan ställe högre krav på en tidningsartikel.peter johansson wrote: ↑25 Aug 2024, 10:21Det hade varit kul att läsa artikeln då jag och många med mig inte har SN så är det ju svårt för oss att säga varken bu eller bä! Skriv gärna några rader vad det handlar om tack!Per-Erik Odh wrote: ↑24 Aug 2024, 17:31 Dagens artikel i SN. Trodde den skulle vara en höjdare med tanke på ämnet men tyvärr var det ju ett riktigt bottennapp rent journalistiskt. Rena faktafel och journalistens text/frågor var ju rent bedrövliga
Faktafel, ja det påstås att Skövde IK hade 15 anställda. Inget som det har stått något om i papper jag sett då sådana siffror alltid redovisats i årsmöteshandlingar. Det brukar vara siffror typ 1,5-2,5 anställda och liknande. För inte tusan var det helt plötsligt 15 anställda förra vintern?
Konstigt ställda/formulerade frågor.
/Perka
-
- Reactions:
Tack för svaret! Nä det låter ju otroligt fel och håller med dig i det du skriverPer-Erik Odh wrote: ↑25 Aug 2024, 11:41Inget ont om dyslektiker men journalister kanske inte är yrket man ska välja om man har det problemet. Min upplevelse av texten är att den är skriven, kanske inte av en dyslektiker men ändå näst intill. Man kan ställe högre krav på en tidningsartikel.peter johansson wrote: ↑25 Aug 2024, 10:21Det hade varit kul att läsa artikeln då jag och många med mig inte har SN så är det ju svårt för oss att säga varken bu eller bä! Skriv gärna några rader vad det handlar om tack!Per-Erik Odh wrote: ↑24 Aug 2024, 17:31 Dagens artikel i SN. Trodde den skulle vara en höjdare med tanke på ämnet men tyvärr var det ju ett riktigt bottennapp rent journalistiskt. Rena faktafel och journalistens text/frågor var ju rent bedrövliga
Faktafel, ja det påstås att Skövde IK hade 15 anställda. Inget som det har stått något om i papper jag sett då sådana siffror alltid redovisats i årsmöteshandlingar. Det brukar vara siffror typ 1,5-2,5 anställda och liknande. För inte tusan var det helt plötsligt 15 anställda förra vintern?
Konstigt ställda/formulerade frågor.