2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.

Matchens lirare i Skövde IK

#35 Robin Wallin
0
No votes
#40 Hugo Fagerblom
0
No votes
#52 Fritz Abrahamsson
0
No votes
#2 Axel Abrahamsson
0
No votes
#3 Fredrik Dahné
0
No votes
#5 Viktor Bolinder
0
No votes
#18 Liam Thell
0
No votes
#22 Elias Dynell
0
No votes
#23 Anton Sundin
0
No votes
#25 Arvid Hurtig
0
No votes
#27 Max Kardevall
0
No votes
#55 Samuel Gustavsson
0
No votes
#60 Joel Werner
0
No votes
#68 Adam Thilander
0
No votes
# 9 Erik Dahné
0
No votes
#10 Jesper Emanuelsson
0
No votes
#12 Erik Möller
0
No votes
#13 Jesper Erlandsson
0
No votes
#16 Alexander Henriksson
0
No votes
#17 William Ahlrik
0
No votes
#19 Kristoffer Söder
0
No votes
#20 Jonathan Ström
1
25%
#24 Oscar Forsmark
0
No votes
#28 Anton Blomberg
3
75%
#29 Anton Lundmark
0
No votes
#49 William Frödelius
0
No votes
#64 Alexander Ternblad
0
No votes
#70 Simon Siwert
0
No votes
#72 David Lundmark
0
No votes
#91 John Fändberg
0
No votes
 
Total votes: 4

User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5327
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Per-Erik Odh »

Har läst matchreferatet på SLA och det är trots 5-1 väldigt positivt och bekräftar väl det Därth skrev om hedersam förlust :thumbup:
Blomberg fick väldigt mycket creed :thumbup:
/Perka
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 19 Dec 2021, 10:33
Urban Stahel wrote: 19 Dec 2021, 09:35
Skämt i all ära,men att sparka på en som redan ligger tycker inte jag är så roligt :bois:
Om valet är ett alldeles eget och frivilligt beslut att lägga sig ner, så må det vara tillåtet att skämta om det på ett ganska oförargligt sätt. Tycker jag alltså.
Enig. Man kan skämta om allt.
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Micke Därth »

Marcus Lundgren wrote: 18 Dec 2021, 21:14

Det är ändå skillnad på att att man bör ha rätt till sina egna sändningar, och att INTE ha rätt till det och köra på ändå?
Men, du har en poäng i att det kanske är fel att man tvingas till att inte ha sina egna rättigheter.
Jag tror att ettans syn på detta är att detta är ett steg i riktning mot mer lukrativa sändningar (antingen på nätet, eller kanske till och med TV).
Men det är en svår diskussion, som dessutom är svårt för oss att sätta oss in i när vi inte har någon insyn i exakt hur avtalen är skrivna.

Hade det varit en "viktigare" match hade jag förmodligen tänkt annorlunda :)
Så är det, men nu är det som det är. RIN säger nej till att Hockeyettan/SIF kan tvinga någon att skriva på dylikt avtal, och då är det för mig överstökat för säsongen 21/22, och nya förhandlingar och avtal till nästa. Om Hockeyettan ska överleva som "överförening" till ettanklubbarna - som blivit färre och röststarkare - måste man nog jobba hårdare med att det som enskilda klubbar arbetat fram som ett vinnande koncept inte ska ersättas av något som är sämre bara för att det är centralt, och det får ju för fan inte gå emot RF:s grundstadgar, då är man ute på djupt vatten redan i startblocken.

Sen försöker inte jag ge någon dåligt samvete för att de väljer att inte köpa matchen av KHK, full respekt för det.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Göran Strid »

Angående konflikten KHK/Boden/HE/några klubbar i HE, så tycker jag det är i princip omöjligt att känna att man tycker "rätt" om vems fel det är eller vilkas fel det inte är. Jag försöker för egen del förstå bevekelsegrunderna hos alla berörda parter och inser att alla utifrån sina förutsättningar har både rätt och fel. Jag har alltså före egen del hamnat någonstans i Ingenmansland och där ibland det rent känslomässiga har tagit överhanden mot KHK/Boden och nog bortsett från sakskälen. Det är så här i backspegeln att det givetvis känns lite töntigt att inför matchen inte köpa den för att man blir ilsk på att inte abonnemanget gäller.

Med tanke på låsningarna och ett nästan tragikomiskt revirpinkande är det svårt att se någon lösning. Bara om en skicklig och neutral och trovärdig och av alla parter accepterad medlare får aktörerna att förstå att man måste både ge och ta är det möjligt med en lösning?

En drakonisk lösning kan vara att Bodens och HE:s styrelser byts ut av bland annat trycket underifrån och man startar om från ruta noll med nytt folk på viktiga poster. Men vad skulle få berörda parter att ta det prestigelösa och elegant pragmatiska beslutet?
Micke Därth
Reactions:
Posts: 327
Joined: 01 Nov 2020, 16:45

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Micke Därth »

Göran Strid wrote: 19 Dec 2021, 14:18 Angående konflikten KHK/Boden/HE/några klubbar i HE, så tycker jag det är i princip omöjligt att känna att man tycker "rätt" om vems fel det är eller vilkas fel det inte är. Jag försöker för egen del förstå bevekelsegrunderna hos alla berörda parter och inser att alla utifrån sina förutsättningar har både rätt och fel. Jag har alltså före egen del hamnat någonstans i Ingenmansland och där ibland det rent känslomässiga har tagit överhanden mot KHK/Boden och nog bortsett från sakskälen. Det är så här i backspegeln att det givetvis känns lite töntigt att inför matchen inte köpa den för att man blir ilsk på att inte abonnemanget gäller.

Med tanke på låsningarna och ett nästan tragikomiskt revirpinkande är det svårt att se någon lösning. Bara om en skicklig och neutral och trovärdig och av alla parter accepterad medlare får aktörerna att förstå att man måste både ge och ta är det möjligt med en lösning?

En drakonisk lösning kan vara att Bodens och HE:s styrelser byts ut av bland annat trycket underifrån och man startar om från ruta noll med nytt folk på viktiga poster. Men vad skulle få berörda parter att ta det prestigelösa och elegant pragmatiska beslutet?
Nej, jag har ingen aning om vad det står i detta fantastiska avtal som alla måste skriva på, och det vore en sak om det var öppet - vilket avtal sällan är - så man kunde se om det ligger lite, mellan eller mycket i det Boden och KHK vänt sig emot och övriga "gått med på". Jag gissar på att avtalet ger alla samma "månadspeng" till alla lag, vilket innebär att de lag med många trogna tittare förlorar på det, och för dem med 78 pers på läktaren och 10 som ser sändningen vinner på det. Jag följde inte med tillräckligt mycket för att säga att jag är insatt, men om avtalet ger många av de mest populära lagen en mindre peng än tidigare är det ett dåligt avtal.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1338
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by peter johansson »

Urban Stahel wrote: 19 Dec 2021, 09:35
Göran Strid wrote: 18 Dec 2021, 20:11 Angående sändningen, vad bra att vi är överens om att inte vara överens! Jag klarar inte riktigt detta med kaxelagen och att man är förmer än andra. Detta är naturligtvis inget skäl till att låta bli att titta. Men jag är som man är och från och med nu lämnar jag detta forum och kommer aldrig någonsin mer att skriva här, när ni andra inte håller med mig och inte tycker som jag och att ni inte förstår vad jag skriver. Så från och med nu kommer jag att skriva på Jonstorps Hockeys hemsida. Bara så ni vet alla ni andra för nu talar jag om det och gör detta tillkännagivande. Så det så!

Alltså, ett litet enkelt försök till skoj...må det vara tillåtet.

Fortsatt trevlig helg!
Skämt i all ära,men att sparka på en som redan ligger tycker inte jag är så roligt :bois:
Vadå ligger ner?! personen fick enkla och raka svar som inte alls var svåra att förstå och definitivt inga påhopp eller liknande tycker inte jag iaf! sedan att vända blad och gulla på oxarnas forum och försöka få sympatier för något som inte var någonting att raljera över tycker jag personligen bara är löjligt!

Ps sedan är det inte alltid så att man tycker likadant men det är så det ska vara på ett forum. Ds
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Ingvar Persson »

Peter
Kan säkerligen synas konstigt att man efter kanske 15-20 år lämnar denna gästbok.
Last edited by Ingvar Persson on 26 Dec 2021, 08:52, edited 1 time in total.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5327
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Per-Erik Odh »

Ingvar Persson wrote: 25 Dec 2021, 21:58 Peter
Kan säkerligen synas konstigt att man efter kanske 15-20 år lämnar denna gästbok.
......
.....
Joined:
30 Jan 2014, 22:01
/Perka
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1842
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 25 Dec 2021, 23:37
Ingvar Persson wrote: 25 Dec 2021, 21:58 Peter
Kan säkerligen synas konstigt att man efter kanske 15-20 år lämnar denna gästbok.
......
.....
Joined:
30 Jan 2014, 22:01
Det där datumet har ju de flesta för erat forum kraschade väl där nångång så alla fick ”återregga” sig!?
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5327
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote: 27 Dec 2021, 01:31
Per-Erik Odh wrote: 25 Dec 2021, 23:37
Ingvar Persson wrote: 25 Dec 2021, 21:58 Peter
Kan säkerligen synas konstigt att man efter kanske 15-20 år lämnar denna gästbok.
......
.....
Joined:
30 Jan 2014, 22:01
Det där datumet har ju de flesta för erat forum kraschade väl där nångång så alla fick ”återregga” sig!?

Oj, det hade jag inte sett. Tack för påpekandet Niklas :thumbup: och då får jag be Ingvar om ursäkt för den kommentaren då den var felaktig.
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Ingvar Persson »


Tack Niklas
Jag såg i mina gamla dagböcker att jag skrev inlägg för över 40 år sedan och antalet inlägg sedan dess har säkert överstigit 1000
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5327
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote: 27 Dec 2021, 09:00
Niklas Hjalmarsson wrote: 27 Dec 2021, 01:31
Per-Erik Odh wrote: 25 Dec 2021, 23:37
Ingvar Persson wrote: 25 Dec 2021, 21:58 Peter
Kan säkerligen synas konstigt att man efter kanske 15-20 år lämnar denna gästbok.
......
.....
Joined:
30 Jan 2014, 22:01
Det där datumet har ju de flesta för erat forum kraschade väl där nångång så alla fick ”återregga” sig!?

Oj, det hade jag inte sett. Tack för påpekandet Niklas :thumbup: och då får jag be Ingvar om ursäkt för den kommentaren då den var felaktig.
Jag tar tillbaks min ursäkt till Ingvar igen och du har fel Niklas :)

Rebellernas hockeyforum skapades januari 2014. Vi har till exempel Ingvars första inlägg som han skrev den 31 januari 2014. https://Rebellerna.com/forum/viewtopic.php?t=19

När forumet gick sönder var 2018. https://Rebellerna.com/forum/viewtopic.php?t=641 Allting återskapades då med precis samma datum på inlägg, användarregistreringar och annat.

Att Ingvar ser i sina gamla dagböcker att han skrev sitt första inlägg för över 40 år sedan är inte relevant någonstans eftersom det i så fall handlar om något helt annat forum och troligtvis då med papper och penna i så fall. Kanske en sådan där anslagstavla där man satte upp anslag med häftstift?

Därth hade ett forum på skovdeik.se men det skapades först när hemsidan byggdes om när vi gått upp i allsvenskan. Före det hade han en gästbok men den kan maximalt ha skapats 98 eftersom det var då Därth byggde den första hemsidan. Skövde hade en hemsida även året innan, 97. Sveriges första hockeyhemsida var för övrigt en sida som Borås hade och Skövde IK:s hemsida var Sveriges hockeyhemsida nummer två.

World wide webb skapades 1991 vilket är 30 år sedan, 10 år efter Ingvar skrev sina först inlägg, så Ingvars fantasisiffror ska man helt enkelt ta med en nypa salt!
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Ingvar Persson »

Perka
Forum, Gästbok. Rebellerna eller vilka namn som har använts till de olika möjligheterna att skriva inlägg om hockey med anknytning till SIK har jag faktiskt ingen koll på. Men en sak vet jag säkert Perka, nämligen att jag massor av år före 2014 skrev otroligt många inlägg på en sida där SIK-are skrev. Vad än sidorna hette på den tiden är för mig oväsentligt, huvudsaken var att det gick utmärkt att skriva om hockey och om SIK i synnerhet. Besynnerligt att det skall vara så svårt att erkänna att jag skrivit inlägg i många år före 2014.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3787
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Göran Strid »

:o Vad trevligt Ingvar! Välkommen tillbaka efter 15 dagar! Och du har bevarat diskussions-formen, märker man! 8-) Kul! :thumbup:
Ingvar Persson
Reactions:

Re: 2021-12-18 16:00 Karlskrona HK - Skövde IK, NKT Arena Karlskrona A-Hall

Post by Ingvar Persson »


Tack Göran
Jag är absolut inte tillbaka för att diskutera hockey eller SIK vilket jag helt slutat med på detta forum, men jag
förbehåller mig rätten att protestera när mina uppgifter ifrågasättes.
Post Reply