Urban Stahel wrote: ↑11 Mar 2022, 16:39
Göran Strid wrote: ↑11 Mar 2022, 15:28
Jag har ingen aning om vad som utspelar sig bakom lyckta dörrar eller i korridorerna på Billingehov numera, när det gäller problemet med juniorerna och avhoppen. Men nog tycker jag så här:
- Att detta ämnet uppenbart blivit hett tyder på att det faktiskt föreligger ett problem. De som yttrar sig och är kritiska är främst Clabbe och Ulf. Bägge är sanna supportrar som ställer upp för föreningen i ur och skur och med rätta kan sägas var sanna arbetare i vingården, sådana som varje förening är helt beroende av. Och i detta fall bör de två anses vara kompetenta nog att veta vad de pratar om.
- För att bringa ordning och reda när det gäller avhopp, uppenbart taskig umgängeston och kanske lite skyttegravstänkande, så finns det ett steg mot en lösning till att börja med och det är att man sätter sig tillsammans, föräldrar, ledare, sportchef och ordförande och söker klarhet i vad som hänt, varför det händer och vad man kan göra åt det. Allt för föreningens bästa.
- Jag tycker att denna tråd är den rätta tråden, det behövs ingen ny. Sedan må jag tycka att man kanske skall försöka lösa detta istället mellan fyra ögon sittandes vid ett bord i lugn och ro. På förekommen anledning är risken stor att det igen kan bli pajkastning på vårt forum och det vill ingen ha!
Hoppas det löser sig!
Du har ingen aning om vad som utspelar sig,men ger Ulf och Clabbe rätt i detta pga lång och trogen tjänst
Skönt att du vet Urban
Läs i Skövde IKs styrdokument ok tala om för mig och alla andra att jag har fel...
Lite urklippt men inget tillagt.
"SOM LEDARE I Skövde IK FÖRVÄNTAS DU ATT
• Vara väl insatt i och följa föreningens policy samt de sportsliga riktlinjer som gäller för den aktuella åldersgruppen.
• Möta alla barn/ungdomar inom Skövde IK:s verksamhet med respekt och på ett likvärdigt sätt. Alla barn/ungdomar ska känna sig välkomna och sedda.
• Verka för bra relation med domare och motståndare, på och utanför isen (inkluderar media och sociala medier).
• Verka för en bra föräldrakontakt.
• Verka för en bra relation med all personal i Billingehov och när du representerar Skövde IK i en annan anläggning.
• Vara en god ambassadör för Skövde IK och lojal mot föreningen.
• Aktivt motverka mobbing, skadegörelse etc. genom att vara närvarande och uppmärksam i omklädningsrum,
såväl före som efter träning"
Som sagt kanske ska återgå till ämnet gällande Skövde IKs A-lag?