Skövde Hockey Club!!!

Ishockey i allmänhet och Skövde HC i synnerhet
Post Reply
Urban Stahel
Reactions:

Re: Skövde Hockey Club!!!

Post by Urban Stahel »

Ja inte var den nya kepsen något jag skulle använda,tycker den var ful om jag ska vara helt ärlig :bois:
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Idag hålls första mötet efter uppstarten,ska bli mycket intressant att få en uppdatering
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Som årsmöte sett var det inte mycket att ha då det bara behövdes fem minuter för det formella. Men som informationsmöte var det fantastiskt.
Någonstans mellan 70-80 minuter fullmatat med information kring hur den ny klubben är organiserad och information från de olika ansvarsgrupperna och det är ju fantastiskt bra. Bara hälften hade varit gott nog.
Det går inte att vara annat än positiv till allt som gjorts under den korta tid som SHC funnits, allt verkar genomtänkt och det finns ett väldigt engagemang från många personer. Fortsätter detta på samma sätt som det startat ser det väldigt ljust ut :thumbup:
/Perka
Per-Erik Odh
Reactions:

Post by Per-Erik Odh »

Det här var riktigt positivt att läsa. Nu är det inte längre bara snack utan Nu är det svart på vitt :)
https://skovdehc.se/2024/12/05/beslut-o ... skovde-hc/
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Tänk vilken tur ändå att det inte blev ett seniorlag i HT(HockeyTrean)redan till årets säsong , som så många önskade. 😎🥲
Hade nog inte varit svingött att börja med -1 mille på kontot.

Var det inte någon som också ifrågasatte uppgifter kring kostnaderna för ett lag i hockeytrean? Den kan vänligen krypa till korset omedelbums.
Kristian Eriksson
Reactions:

Post by Kristian Eriksson »

Intressant läsning, svart på vitt... Nästan

En sak man kan reagera på, såhär i första anblicken:
Tolkar jag kalkylen rätt så visar den ett biljettpris på 100kr/person och match, detta i division 3. Har man produkten för den prislappen? Ja, just NU, vid skrivandets stund har man givetvis ingen produkt att visa upp, men har man det i september 2025 till det priset?

Kioskförsäljning är satt 0 kronor (intäkter), men finns visserligen inte heller specificerad under "utgifter". Hur tänker man?
Urban Stahel
Reactions:

Post by Urban Stahel »

Kristian Eriksson wrote: 05 Dec 2024, 18:35 Intressant läsning, svart på vitt... Nästan

Tolkar jag kalkylen rätt så visar den ett biljettpris på 100kr/person och match, detta i division 3. Har man produkten för den prislappen? Ja, just NU, vid skrivandets stund har man givetvis ingen produkt att visa upp, men har man det i september 2025 till det priset?

Kioskförsäljning är satt 0 kronor (intäkter), men finns visserligen inte heller specificerad under "utgifter". Hur tänker man?
Det är inget om sponsorer heller
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Jag ser i budgeten att man kalkylerar 100% av inträdet för publiken som intäkt.
Var det inte en eldig diskussion här på forumet för några år sedan, om 100 personer extra i publiken skulle innebära 100.000:- intäkter? Eller minns jag fel...? :eh:
Robin Hallerström
Reactions:

Post by Robin Hallerström »

Urban Stahel wrote: 05 Dec 2024, 19:08
Kristian Eriksson wrote: 05 Dec 2024, 18:35 Intressant läsning, svart på vitt... Nästan

Jag tycker SHC var ganska tydliga med att man lägger ett budgetutkast rejält i underkant på intäktssidan. Naturligtvis tillkommer sponsorer och andra kringintäkter. Men det man inte vet med 100% kan man ju inte heller budgetera för i ett tidigt skede.

Bra och tydligt presenterat i vad ett A-lag faktiskt kostar. Utan ett stort sponsorstöd blir det mycket svårt att få ett A-lag i ekonomisk balans oavsett hur tajt man försöker gå. Högre publiksiffror, fler och mer betydelsefulla matcher ska alltså anses vara grädden på moset och inte en bärande pelare i en ekonomisk kalkyl.
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Ingvar Persson wrote: 20 Aug 2024, 20:58
peter johansson wrote: 20 Aug 2024, 18:39
Ingvar Persson wrote: 20 Aug 2024, 16:27 Tack för din tumme upp Urban, trevligt att den finns någon klok och framåt-tänkande man som läser här.
Vad menar du att vi andra är då Ingvar som inte gett en tumme upp?!?!
Men att det skall kosta en miljon att ställa billigaste möjliga A lag på isen i division tre som Juha säger är nog ganska överdrivet.
:shock:
Marcus Lundgren
Reactions:

Post by Marcus Lundgren »

Urban Stahel wrote: 05 Dec 2024, 19:08

Nja, budgeten visar ju exakt hur mycket man behöver få in från sponsorer (1.1-1.2 Miljoner), för att det ska vara möjligt att ha ett A-Lag. Och det var väl hela målet med budgeten antar jag, att försöka räkna ut vilka nivåer som sponsringen behöver komma upp i för att det ska vara genomförbart.
Så det har absolut med sponsring att göra.
Lars Hildegard wrote: 05 Dec 2024, 19:41 Jag ser i budgeten att man kalkylerar 100% av inträdet för publiken som intäkt.
Var det inte en eldig diskussion här på forumet för några år sedan, om 100 personer extra i publiken skulle innebära 100.000:- intäkter? Eller minns jag fel...? :eh:
Det behöver det inte betyda, man har räknat med 300 fullt betalande, men det kan ju också vara 600 ungdomar till 50kr (om det nu är priset för ungdom). Eller 200 vuxna, 200 barn osv..
Du har rätt i att det var en diskussion om det, då jag och några andra som klarar av att tänka i mer än ett led, förstår att när det kom mer folk till matcherna så betalade inte alla fullt pris, en del är barn/ungdom, sponsorer utnyttjar sina "gratis"-platser i större utsträckning osv.

Jag har ingen som helst insyn i det här utan det är mina egna tankar och inte "fakta" jag spottar ur mig här, men kul och bra att de presenterar datat de jobbar utifrån såhär så folk som bryr sig får en insikt i vilka summor vi faktiskt pratar om för att driva ett A-Lag i hockey.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:

Post by Niklas Hjalmarsson »

Juha Ojajärvi wrote: 06 Dec 2024, 07:59
Ingvar Persson wrote: 20 Aug 2024, 16:27 Tack för din tumme upp Urban, trevligt att den finns någon klok och framåt-tänkande man som läser här.
Men att det skall kosta en miljon att ställa billigaste möjliga A lag på isen i division tre som Juha säger är nog ganska överdrivet.
Tycker det ser ut som Skövde kommer ha den dyraste truppen i hela trean, men detta var ju inte förvånande direkt!
Rätta mig gärna om ni har siffror som visar nåt annorlunda!!
Silly season is just another season!
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Marcus Lundgren wrote: 06 Dec 2024, 10:42
Lars Hildegard wrote: 05 Dec 2024, 19:41 Jag ser i budgeten att man kalkylerar 100% av inträdet för publiken som intäkt.
Det behöver det inte betyda, man har räknat med 300 fullt betalande, men det kan ju också vara 600 ungdomar till 50kr (om det nu är priset för ungdom). Eller 200 vuxna, 200 barn osv..
Du har rätt i att det var en diskussion om det, då jag och några andra som klarar av att tänka i mer än ett led, förstår att när det kom mer folk till matcherna så betalade inte alla fullt pris, en del är barn/ungdom, sponsorer utnyttjar sina "gratis"-platser i större utsträckning osv.

Jag har ingen som helst insyn i det här utan det är mina egna tankar och inte "fakta" jag spottar ur mig här, men kul och bra att de presenterar datat de jobbar utifrån såhär så folk som bryr sig får en insikt i vilka summor vi faktiskt pratar om för att driva ett A-Lag i hockey.
Jag håller med dig 100%. :thumbup:
Lars Hildegard
Reactions:

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 20 Aug 2024, 20:58 Men att det skall kosta en miljon att ställa billigaste möjliga A lag på isen i division tre som Juha säger är nog ganska överdrivet.
Observera också att Ingvar skriver nog, så inte ens han var helt säker på detta.
Juha Ojajärvi
Reactions:

Post by Juha Ojajärvi »

Niklas Hjalmarsson wrote: 06 Dec 2024, 16:45
Tycker det ser ut som Skövde kommer ha den dyraste truppen i hela trean, men detta var ju inte förvånande direkt!
Rätta mig gärna om ni har siffror som visar nåt annorlunda!!
Förstår inte riktigt varför du quotar mig här?
Post Reply