Ja det var väl förmodligen inte ens en utvisning beror på vem du frågarPer-Erik Odh wrote: ↑26 Sep 2023, 20:18 Blomberg fick tydligen 5+40 idag när bois mötte Borås. Antar att det är en domartabbe?
Träningsmatcher
-
- Reactions:
Re: Träningsmatcher
- Lars Hildegard
- Reactions:
Ska vi analysera bois träningsmatchande lite?
Först åkte dom till Grästorp och spelade det bästa flera av boisarna har sett på år och dar! Ingen tycks reflektera på att dom i princip mötte ett div.2-lag.
När bois sedan känner sig överlägsna i period 2 och 3, så går det långsammare. Det är alltså inte Grästorp som spelar bättre, utan det är bois som blir sämre. Detta har stått flera gånger både i referat och intervjuer med Ronny. Otroligt starkt att vinna mot Grästorp, det tror jag alla är överens om.
Sedan vidare till Dalen där bois åker dit efter att ha sett rappa ut på träning och spelar, citat: "Uppfriskande dåligt".
Linus Engqvist säger inför Forshaga att bois är laget alla vill slå och att det är årets match att få möta bois. Tror han verkligen på det själv? Då undrar jag, vilka lag har han själv mött som var "årets match" att spela, eller är bois årets match för alla lag? Värt att fundera på...
Intressant är också att de som är bäst i bois hittills är nyförvärven. Kan vi göra någon analys av det? Kan det bero på att ingen av dom haft Ronny som tränare en längre stund? OBS! Detta är endast en teori från min sida. Jag har inte haft Ronny som tränare och vet inte hurdan han är (förutom att vara en dålig förlorare )
Jag hoppas innerligt att det kommer gå bra för bois i år. Laget ser betydligt bättre ut på pappret, utan en massa klantskallar som åker runt och letar utvisningar till höger och vänster. Det är också mycket roligare att följa bois när det går bra. Jag vet, för jag har en massa boisare på jobbet.
Först åkte dom till Grästorp och spelade det bästa flera av boisarna har sett på år och dar! Ingen tycks reflektera på att dom i princip mötte ett div.2-lag.
När bois sedan känner sig överlägsna i period 2 och 3, så går det långsammare. Det är alltså inte Grästorp som spelar bättre, utan det är bois som blir sämre. Detta har stått flera gånger både i referat och intervjuer med Ronny. Otroligt starkt att vinna mot Grästorp, det tror jag alla är överens om.
Sedan vidare till Dalen där bois åker dit efter att ha sett rappa ut på träning och spelar, citat: "Uppfriskande dåligt".
Linus Engqvist säger inför Forshaga att bois är laget alla vill slå och att det är årets match att få möta bois. Tror han verkligen på det själv? Då undrar jag, vilka lag har han själv mött som var "årets match" att spela, eller är bois årets match för alla lag? Värt att fundera på...
Intressant är också att de som är bäst i bois hittills är nyförvärven. Kan vi göra någon analys av det? Kan det bero på att ingen av dom haft Ronny som tränare en längre stund? OBS! Detta är endast en teori från min sida. Jag har inte haft Ronny som tränare och vet inte hurdan han är (förutom att vara en dålig förlorare )
Jag hoppas innerligt att det kommer gå bra för bois i år. Laget ser betydligt bättre ut på pappret, utan en massa klantskallar som åker runt och letar utvisningar till höger och vänster. Det är också mycket roligare att följa bois när det går bra. Jag vet, för jag har en massa boisare på jobbet.
-
- Reactions:
Och som av en slump uteblev matchrapporten på hemsidanGöran Strid wrote: ↑27 Sep 2023, 06:58 KH, som refererade matchen tyckte efter andra perioden "en grinig period". Ja, det kan man nog tycka efter fem(!) matchsstraff. Tre för hemmalaget och två för bortalaget som jag uppfattade det. Startskottet på kalabaliken var Blombergs fula knätackling.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Tänker du på knätacklingen så var det förra året.Juha Ojajärvi wrote: ↑30 Aug 2024, 11:48Och som av en slump uteblev matchrapporten på hemsidanGöran Strid wrote: ↑27 Sep 2023, 06:58 KH, som refererade matchen tyckte efter andra perioden "en grinig period". Ja, det kan man nog tycka efter fem(!) matchsstraff. Tre för hemmalaget och två för bortalaget som jag uppfattade det. Startskottet på kalabaliken var Blombergs fula knätackling.
/Perka
- Lars Hildegard
- Reactions:
Ja, nu blev det nog lite snurrigt.Per-Erik Odh wrote: ↑30 Aug 2024, 11:58Tänker du på knätacklingen så var det förra året.Juha Ojajärvi wrote: ↑30 Aug 2024, 11:48Och som av en slump uteblev matchrapporten på hemsidanGöran Strid wrote: ↑27 Sep 2023, 06:58 KH, som refererade matchen tyckte efter andra perioden "en grinig period". Ja, det kan man nog tycka efter fem(!) matchsstraff. Tre för hemmalaget och två för bortalaget som jag uppfattade det. Startskottet på kalabaliken var Blombergs fula knätackling.
Matchrapport från Dalen finns att läsa:
https://www.hockeyettan.se/mariestad-bo ... _id=299685
-
- Reactions:
Inte konstigt att det blir snurrigt med så mycket snack om Biller. Snurriga människor gör en själv rätt snurrig.Lars Hildegard wrote: ↑30 Aug 2024, 14:14Ja, nu blev det nog lite snurrigt.Per-Erik Odh wrote: ↑30 Aug 2024, 11:58Tänker du på knätacklingen så var det förra året.Juha Ojajärvi wrote: ↑30 Aug 2024, 11:48Och som av en slump uteblev matchrapporten på hemsidanGöran Strid wrote: ↑27 Sep 2023, 06:58 KH, som refererade matchen tyckte efter andra perioden "en grinig period". Ja, det kan man nog tycka efter fem(!) matchsstraff. Tre för hemmalaget och två för bortalaget som jag uppfattade det. Startskottet på kalabaliken var Blombergs fula knätackling.
Matchrapport från Dalen finns att läsa:
https://www.hockeyettan.se/mariestad-bo ... _id=299685
-
- Reactions:
Nu blev det ännu snurrigare......förlust mot Forshaga med 2-4
-
- Reactions:
Förlorar hellre ett par obetydliga träningsmatcher på försäsongen (utan flera tongivande spelare i laget denna gången) än att inte ens veta när man har ett a-lag i spel….peter johansson wrote: ↑31 Aug 2024, 09:56 Nu blev det ännu snurrigare......förlust mot Forshaga med 2-4
Silly season is just another season!
-
- Reactions:
Ja det är klart Niklas att det är såNiklas Hjalmarsson wrote: ↑31 Aug 2024, 20:32Förlorar hellre ett par obetydliga träningsmatcher på försäsongen (utan flera tongivande spelare i laget denna gången) än att inte ens veta när man har ett a-lag i spel….peter johansson wrote: ↑31 Aug 2024, 09:56 Nu blev det ännu snurrigare......förlust mot Forshaga med 2-4
-
- Reactions:
Ni behöver nog inte i detta tidiga läge bekymra er så mycket över bois styrka. De gick runt med olika blandning av kedjor för att testa och de saknade dessutom några tongivande spelare. Lika gjorde Leons FAU på sin träningsmatch, de testade mest nya spelare i 2 x 15 minuter och Leon fick inte ens någon speltid, Resultatet blev 1-1.
- Lars Hildegard
- Reactions:
Varför bänka sina bästa spelare när man ska spela ihop sitt lag?Ingvar Persson wrote: ↑03 Sep 2024, 15:28 Ni behöver nog inte i detta tidiga läge bekymra er så mycket över bois styrka. De gick runt med olika blandning av kedjor för att testa och de saknade dessutom några tongivande spelare. Lika gjorde Leons FAU på sin träningsmatch, de testade mest nya spelare i 2 x 15 minuter och Leon fick inte ens någon speltid, Resultatet blev 1-1.
-
- Reactions:
De som matchar lagen vet nog var de har sina bästa spelar, de ägnar nog mer tid att få fram vilka som bäst passar i hop med dem och i vilka kedjor.Lars Hildegard wrote: ↑03 Sep 2024, 15:32Varför bänka sina bästa spelare när man ska spela ihop sitt lag?Ingvar Persson wrote: ↑03 Sep 2024, 15:28 Ni behöver nog inte i detta tidiga läge bekymra er så mycket över bois styrka. De gick runt med olika blandning av kedjor för att testa och de saknade dessutom några tongivande spelare. Lika gjorde Leons FAU på sin träningsmatch, de testade mest nya spelare i 2 x 15 minuter och Leon fick inte ens någon speltid, Resultatet blev 1-1.
-
- Reactions:
Nu har bois börjat sätta ihop kedjorna som det skall vara, 3-1 seger mot Vimmerby som maglat allt motstånd under försäsongen och bara släppt in ett mål på 4 matcher mot division ett lag,
-
- Reactions:
Nja Ingvar dom har mött TRE division 1 lag och släppt in TVÅ mål dom har utöver det mött ett allsvenskt Kalmar då dom släppte in TRE mål du får nog läsa på lite bättre nästa gång!!Ingvar Persson wrote: ↑07 Sep 2024, 10:17 Nu har bois börjat sätta ihop kedjorna som det skall vara, 3-1 seger mot Vimmerby som maglat allt motstånd under försäsongen och bara släppt in ett mål på 4 matcher mot division ett lag,
-
- Reactions:
Läs på bättre Peter
Allsvenska Vimmerby som fått stryk av Mariestad med 3-1 har spelat följande
Vinst mot Tranås med 4-0 och 3-0
Vinst mot Västervik med 4-1 och 3-0
Vinst mot Allsvenska Kalmar med 4-3
Allsvenska Vimmerby som fått stryk av Mariestad med 3-1 har spelat följande
Vinst mot Tranås med 4-0 och 3-0
Vinst mot Västervik med 4-1 och 3-0
Vinst mot Allsvenska Kalmar med 4-3