Skövde IK:s ekonomi

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 223
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Ingvar Persson »

peter johansson wrote: 30 Apr 2024, 05:13
Göran Strid wrote: 29 Apr 2024, 22:00
Urban Stahel wrote: 29 Apr 2024, 17:17 Senaste nytt i Birgerssongate..vaktmästarna flyttade hans saker för att undvika problem om SIK går i konkurs..Så stölden är nu nedgraderad till en shysst handling av vaktmästeriet :thumbup:
När kommer Birgersson att uttala sig i SLA och ta tillbaka beskyllningarna som framförts?
Kan man undra :roll: :?:
Birgersson borde snarast dementera i SLA om sin "icke" stulna utrustning och i stället hylla den dristige vaktmästaren som plockade undan utrustningen ifall det skulle bli konkurs. Det hade med all säkerhet blivit lite diskussioner om vem som ägde utrustningen.
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1760
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Urban Stahel »

Juha Ojajärvi wrote: 30 Apr 2024, 05:27 Undrar när den förra ordföranden kliver fram och berättar vad som faktiskt pågick bakom kulisserna under hans tid, innan han lämnade över ett vrak till nästkommande. :thumbup:
Varför berättar du inte för oss istället?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5350
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Per-Erik Odh »

För de som har prenumeration på SN finns det nu en insändare i ämnet signerad styrelsen för Rebellerna.
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 294
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Juha Ojajärvi »

Urban Stahel wrote: 30 Apr 2024, 16:21
Juha Ojajärvi wrote: 30 Apr 2024, 05:27 Undrar när den förra ordföranden kliver fram och berättar vad som faktiskt pågick bakom kulisserna under hans tid, innan han lämnade över ett vrak till nästkommande. :thumbup:
Varför berättar du inte för oss istället?
För att jag är, precis som alla andra supporters, förd bakom ljuset och inte vet.

Hur blir det om det nu blir konkurs? Hur funkar det med ansvarsfrihet för de som suttit i styrelsen?
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1573
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Marcus Lundgren »

Juha Ojajärvi wrote: 30 Apr 2024, 11:49
Marcus Lundgren wrote: 30 Apr 2024, 08:56
Juha Ojajärvi wrote: 30 Apr 2024, 05:27 Undrar när den förra ordföranden kliver fram och berättar vad som faktiskt pågick bakom kulisserna under hans tid, innan han lämnade över ett vrak till nästkommande. :thumbup:
Han satt ju själv inte under speciellt lång tid, så min chansning är väl att han tog över ett vrak, lyckades inte vända på det, och skyfflade vidare vraket igen. (Helt utan insyn ska tilläggas)
7 år får jag väl säga är ganska länge.
Som du säkert förstår då så missuppfattade jag givetvis vilken ordförande du syftade på.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3808
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Göran Strid »

Jag hade nog trott på att senaste storyn skulle ge bensin till vidare spekulationer, inte minst från bois-håll - de tycks veta allt.. men så blev det inte. Bra det, men då gör jag ett försök.

Jag har nämligen hört att det finns en säker källa som någon har berättat från annan säker källa att den källan hört om att denna tråd innehåller väldigt mycket andra trådar som vi andra inte vet att det är att någon annan har hört - denna gång från annan säker källa - att vraket ingalunda räcker sju år tillbaka utan precis sedan 2014-16, då en pensionär som inte fattat något, tog tag i läget. Och det får de som vet på detta forum att det är - precis där - som eländet startade och att alla supportar är så förrådda och förda bakom ljuset.

PS. Just nu berättade någon att någon hade hört att ett gryningsingripande idag för bedrägeri hade skett i Stockholms södra förorter efter tips från Skaraborg - och SLA - och gällde en ishockeyklubb. Säkra vittnen lär finnas har någon sagt att det finns någon som hört från annan källa att det måste vara så och att så många har blivit förda bakom ljuset. Och då måste det vara så. DS.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 294
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Juha Ojajärvi »

Göran Strid wrote: 01 May 2024, 16:58 Jag hade nog trott på att senaste storyn skulle ge bensin till vidare spekulationer, inte minst från bois-håll - de tycks veta allt.. men så blev det inte. Bra det, men då gör jag ett försök.

Jag har nämligen hört att det finns en säker källa som någon har berättat från annan säker källa att den källan hört om att denna tråd innehåller väldigt mycket andra trådar som vi andra inte vet att det är att någon annan har hört - denna gång från annan säker källa - att vraket ingalunda räcker sju år tillbaka utan precis sedan 2014-16, då en pensionär som inte fattat något, tog tag i läget. Och det får de som vet på detta forum att det är - precis där - som eländet startade och att alla supportar är så förrådda och förda bakom ljuset.

PS. Just nu berättade någon att någon hade hört att ett gryningsingripande idag för bedrägeri hade skett i Stockholms södra förorter efter tips från Skaraborg - och SLA - och gällde en ishockeyklubb. Säkra vittnen lär finnas har någon sagt att det finns någon som hört från annan källa att det måste vara så och att så många har blivit förda bakom ljuset. Och då måste det vara så. DS.
Öh? Okej. Senaste storyn?🤔
2012 fick man till en rekonstruktion och betalade av sina skulder.
2024 står man i samma läge, om inte värre.
Några har ju pinkat bensin på en lägereld som nu brinner likt en majbrasa. Klart som fan det vore intressant att höra varför det ser ut som det gör. Och nej, dra inte pandemikortet igen för den lögnen är jag trött på att höra.
Claes-Göran Berg
Reactions:
Posts: 122
Joined: 29 Jan 2014, 23:35

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Claes-Göran Berg »

Urban Stahel wrote: 29 Apr 2024, 17:17 Senaste nytt i Birgerssongate..vaktmästarna flyttade hans saker för att undvika problem om SIK går i konkurs..Så stölden är nu nedgraderad till en shysst handling av vaktmästeriet :thumbup:
Senaste nytt är inte riktigt så Urban men det kan vi ta utanför forumet.
Det största problemet tycker jag att ingen reagerar på att Birgersson springer runt i Skövde kommuns lokaler och rotar.
Där han har vart och rotat har inte ens Lundström nyckel till..
Enligt källor så har han gått rakt fram till utrustningen och visat polisen att den fanns där... .
Och polisen la ner utredningen för att värdet var för lågt...
Skövdebo mår´u tro
Senaste Årets supporter sen många år
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1760
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Urban Stahel »

Claes-Göran Berg wrote: 02 May 2024, 20:01
Urban Stahel wrote: 29 Apr 2024, 17:17 Senaste nytt i Birgerssongate..vaktmästarna flyttade hans saker för att undvika problem om SIK går i konkurs..Så stölden är nu nedgraderad till en shysst handling av vaktmästeriet :thumbup:
Senaste nytt är inte riktigt så Urban men det kan vi ta utanför forumet.
Det största problemet tycker jag att ingen reagerar på att Birgersson springer runt i Skövde kommuns lokaler och rotar.
Där han har vart och rotat har inte ens Lundström nyckel till..
Enligt källor så har han gått rakt fram till utrustningen och visat polisen att den fanns där... .
Och polisen la ner utredningen för att värdet var för lågt...
Då har senaste nytt blivit uppdaterat,tack Clabbe :thumbup:
David Johansson
Reactions:
Posts: 422
Joined: 15 Feb 2014, 18:50

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by David Johansson »

Claes-Göran Berg wrote: 02 May 2024, 20:01
Urban Stahel wrote: 29 Apr 2024, 17:17 Senaste nytt i Birgerssongate..vaktmästarna flyttade hans saker för att undvika problem om SIK går i konkurs..Så stölden är nu nedgraderad till en shysst handling av vaktmästeriet :thumbup:
Senaste nytt är inte riktigt så Urban men det kan vi ta utanför forumet.
Det största problemet tycker jag att ingen reagerar på att Birgersson springer runt i Skövde kommuns lokaler och rotar.
Där han har vart och rotat har inte ens Lundström nyckel till..
Enligt källor så har han gått rakt fram till utrustningen och visat polisen att den fanns där... .
Och polisen la ner utredningen för att värdet var för lågt...
Varför skulle han själv visat Polisen var hans grejer fanns??
Last edited by David Johansson on 04 May 2024, 18:09, edited 1 time in total.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 196
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Lars Hildegard »

David Johansson wrote: 04 May 2024, 17:46 Varför skulle han själv visat Polisen var hans grejer fanns??
Gissning, om han anmält utrustningen stulen och hittar den, så kan han inte bara ta tillbaka det hur som helst utan att bekräfta det med polisen.

Troligtvis har han hittat den först, ringt polisen och sagt var den finns och sedan visat polisen innan han fick tillbaka den.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5350
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Per-Erik Odh »

Förra gången vi satt i skiten, 2012, var det Fredrik Ljunggren och Lars Trygg som tog över som tränare om jag inte missminner.
Bägge två var ju med på det där kk mötet och bägge pratade varmt om SIK.
Kanske någon av dem gör comeback i ledarstyrkan för A-laget om vi överlever?
/Perka
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 294
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Juha Ojajärvi »

Per-Erik Odh wrote: 08 May 2024, 12:32 Förra gången vi satt i skiten, 2012, var det Fredrik Ljunggren och Lars Trygg som tog över som tränare om jag inte missminner.
Bägge två var ju med på det där kk mötet och bägge pratade varmt om SIK.
Kanske någon av dem gör comeback i ledarstyrkan för A-laget om vi överlever?
Tveksamt så länge klubbchefen sitter kvar?
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5350
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Per-Erik Odh »

Juha Ojajärvi wrote: 08 May 2024, 14:56
Per-Erik Odh wrote: 08 May 2024, 12:32 Förra gången vi satt i skiten, 2012, var det Fredrik Ljunggren och Lars Trygg som tog över som tränare om jag inte missminner.
Bägge två var ju med på det där kk mötet och bägge pratade varmt om SIK.
Kanske någon av dem gör comeback i ledarstyrkan för A-laget om vi överlever?
Tveksamt så länge klubbchefen sitter kvar?
Menar du att Fredrik och Lars inte skulle dra jämnt med Anders?
/Perka
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1760
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: Skövde IK:s ekonomi

Post by Urban Stahel »

Juha Ojajärvi wrote: 08 May 2024, 14:56
Per-Erik Odh wrote: 08 May 2024, 12:32 Förra gången vi satt i skiten, 2012, var det Fredrik Ljunggren och Lars Trygg som tog över som tränare om jag inte missminner.
Bägge två var ju med på det där kk mötet och bägge pratade varmt om SIK.
Kanske någon av dem gör comeback i ledarstyrkan för A-laget om vi överlever?
Tveksamt så länge klubbchefen sitter kvar?
Har du hört saker nu igen,eller VET du?
Post Reply