Det kan du fethaja!Anders Edman wrote: ↑11 Jan 2023, 16:04 Nu vill jag höra dig från läktarn ikväll Jocke och alla andra som kan vara på plats..Heja di röe
2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK
-
- Reactions:
Re: 2023-01-11 19:00 Skövde IK – Karlskrona HK
-
- Reactions:
Vad betyder "fethaja"? Jag hittar inte det ordet i SAOL.Joakim Blomquist wrote: ↑11 Jan 2023, 16:26Det kan du fethaja!Anders Edman wrote: ↑11 Jan 2023, 16:04 Nu vill jag höra dig från läktarn ikväll Jocke och alla andra som kan vara på plats..Heja di röe
-
- Reactions:
En första period där Karlskrona tokdominerar, Siken försvarar sig dock bra och spelar klokare med enkel sarg ut när det behövs. Gillar också att man inte jagar för högt upp med 2 forwards utan backar hem med 4 spelare och täcker därmed mittzon på ett bättre sätt. Forsberg strålande bra i mål så här långt.
-
- Reactions:
Ett betydligt kompaktare Skövde idag. Roligt att se! KHK är tunga utan den riktiga spetsen så här långt. Vi har några fina omställningslägen. Tycker det bådar gott. Foppa är toppen!
-
- Reactions:
Så jävla onödigt Kardevall, där tappade vi allt momentum. Annars första halvan av andra bland det bättre jag sett i Allettan av Siken. Men som sagt detta får du ta på dig helt Kardevall
-
- Reactions:
Bra andra period rent spelmässigt. Men två riktigt dåliga utvisningar senare så är det ändå kvitterat och då tappar man även spelet resten av perioden.
-
- Reactions:
Ikväll faller siken med flaggan i topp. De möter ett riktigt bra motstånd (bästa hittills i år) men spelar själva riktigt bra och kunde ju med lite flyt avgjort detta i andra perioden med ett fröjdigt spel där man gång på gång sköljer över Karlskrona. Sedan har vi otur med domsluten i andra. Kardevalls tvåa är ju ett gruff med en annan men han klarar inte stå på benen.. men allt föregicks ju av en hög klubba av Khk:are som domaren totalmissar. Sen efter det tar han en mycket billig på Ström för att blunda igen för en långt värre från Khk... Men han tog sig och var på det stora hela helt ok.
SIK tog ju dock ledningen igen och då hade inte Khk mycket spel för stunden men slänger iväg en slumppuck på mål där den påpassligt styrs i mål.
Straffar: stekhete Jonsson fick inte lägga??
Både Josh och Smedberg tar felskär på sina.
Det ska vara SKOTT!!!
Ja ja en p är ingen katastrof. Khk börjar nog klättra uppåt i tabellen nu snart..
Det här bådar gott. Inte minst i derbyt på söndag.
SIK tog ju dock ledningen igen och då hade inte Khk mycket spel för stunden men slänger iväg en slumppuck på mål där den påpassligt styrs i mål.
Straffar: stekhete Jonsson fick inte lägga??
Både Josh och Smedberg tar felskär på sina.
Det ska vara SKOTT!!!
Ja ja en p är ingen katastrof. Khk börjar nog klättra uppåt i tabellen nu snart..
Det här bådar gott. Inte minst i derbyt på söndag.
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Varför gnäller du på Karde, han var ju inte ens på isenAnders Edman wrote: ↑11 Jan 2023, 20:16 Så jävla onödigt Kardevall, där tappade vi allt momentum. Annars första halvan av andra bland det bättre jag sett i Allettan av Siken. Men som sagt detta får du ta på dig helt Kardevall
/Perka
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Det är synd att vi bara får en poäng idag efter att killarna krigat på så bra som de gjorde. Men KHK krigade på lika bra så det känns rättvist med delad poäng. Det här var ju faktiskt en riktigt rolig hockeymatch trots bara en poäng.
Många som är bra idag och Oscar Johnsson är ju stekhet. Som jag ser det borde han ha tagit en straff. Håller med Jocke, varför inte bara dra till på straffarna? Det blir ju oftare mål på det än när de ska göra en massa dragningar och krusiduller under press och dribblar bort sig själva.
Jag tror Tilly var inne samtliga fem minuter övertid. Eventuellt var han ute och hämtade andan en gång i början av övertiden?
Mutterna har trampat igång ordentligt nu, satan vad han är bra. Helt otroligt att han inte fick med sig en utvisning på den solklara bentacklingen han får ta emot. Hade inte KHK spelaren stoppat honom så bryskt hade det ju dessutom varit en kontring han stuckit på där det var oceaner av öppen is för honom att gå på.
Kan vi spela såhär bra på söndag får Mariestad det jobbigt!
Många som är bra idag och Oscar Johnsson är ju stekhet. Som jag ser det borde han ha tagit en straff. Håller med Jocke, varför inte bara dra till på straffarna? Det blir ju oftare mål på det än när de ska göra en massa dragningar och krusiduller under press och dribblar bort sig själva.
Jag tror Tilly var inne samtliga fem minuter övertid. Eventuellt var han ute och hämtade andan en gång i början av övertiden?
Mutterna har trampat igång ordentligt nu, satan vad han är bra. Helt otroligt att han inte fick med sig en utvisning på den solklara bentacklingen han får ta emot. Hade inte KHK spelaren stoppat honom så bryskt hade det ju dessutom varit en kontring han stuckit på där det var oceaner av öppen is för honom att gå på.
/Perka
-
- Reactions:
Nog fan va Kardevall på isen när han drog i Karlskronaspelaren efter avblåsning !! Där vände matchen över till Karlskronas fördel enligt mig…
-
- Reactions:
Ööööhhh.. var du onykter ikväll Perka? Hur kunde han annars blivit utvisad??Per-Erik Odh wrote: ↑11 Jan 2023, 22:14Varför gnäller du på Karde, han var ju inte ens på isenAnders Edman wrote: ↑11 Jan 2023, 20:16 Så jävla onödigt Kardevall, där tappade vi allt momentum. Annars första halvan av andra bland det bättre jag sett i Allettan av Siken. Men som sagt detta får du ta på dig helt Kardevall
Däremot kunde han tagit båda spelarna och framför allt skulle Khk haft en tvåa för spel med hög klubba sekunderna innan...
-
- Reactions:
Här håller jag med om allt.Per-Erik Odh wrote: ↑11 Jan 2023, 22:26 Det är synd att vi bara får en poäng idag efter att killarna krigat på så bra som de gjorde. Men KHK krigade på lika bra så det känns rättvist med delad poäng. Det här var ju faktiskt en riktigt rolig hockeymatch trots bara en poäng.
Särskilt det sista
-
- Reactions:
Var tog du vägen Göran? Fortfarande näsan i SAOL?
Det betyder vad det står... Fethaja helt enkelt.. hajar du? Ja du hajar nog fett...
Det betyder vad det står... Fethaja helt enkelt.. hajar du? Ja du hajar nog fett...
- Per-Erik Odh
- Reactions:
Anders och Jocke, det gäller att fethaja skämt också
/Perka
-
- Reactions:
Håller verkligen med om A Lundmark, inte bara för att han är bra själv. Hans tempo drar med sig övriga laget för han är inte bara snabb och skicklig, han kämpar och sliter mest(?) i laget också!
Ändå bittert när man leder med både 2-0 och 3-2, men sett till matchbilden kunde det blivit både 3 och 0 poäng och jag kan inte säga att det var orättvist med fördelningen som blev.
Ändå bittert när man leder med både 2-0 och 3-2, men sett till matchbilden kunde det blivit både 3 och 0 poäng och jag kan inte säga att det var orättvist med fördelningen som blev.