Har nu kollat matchen i efterhand och håller med om Stoffet. Riktigt riktigt bra kommenterat. Sakkunnigt och väl med i händelserna och namn på spelarna
Anders Edman; hade jag bara fått frågan nån gång så hade jag hoppat på direkt, särskilt nu då det är enda chansen att kunna se livehockey. Söndagar har jag dock svårt att vara med i o m jobb
Matchen då...? Nja kanske inte så välspelad alla gånger. Men spännande! Men SIK hade ett så pass stort övertag i matchen att de borde kunnat stängt den här matchen... Men man är fortfarande inte tillräckligt farliga, heta och framför mål och hugger när chanserna dyker upp. Mer desperation efterlyses!
Det som fortfarande är dåligt i defensiven är att inte få ut pucken vid långa anfall emot. Man har massor av gånger läge att dra ut den. Hellre icing än att bli kvar i egen zon. Rejälare!
Man blir också flertalet gånger "stående" och tittar på när någon motståndare tar lite fart och åker runt i zon vid längre anfall. Det räcker med att en till tar lite fart så blir det yberfarligt... Precis som bois gjorde, om ni kommer ihåg.
OCH man får inte ta onödiga utvisningar i anfallszon, särskilt inte i jämna (sett till resultat) matcher (Frödelius) som strax efter hans onödiga, borde blivit en till på Lundmark när han drar ner en spelare efter att själv ramlat... Inte disciplinerat nog!
Det som var bra då... Wallin i mål!!!
Och jag klagade lite på att Möller inte satte sitt friläge senast. Idag var han grymt bra!!! Det är med detta självförtroende jag vill se honom, då kommer han utvecklas till en klasspelare!!!
Ja nu är det nära, men absolut inte klart!!!