2020-02-09 kl. 16.00 Skövde IK – Huddinge IK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Marcus Lundgren
Reactions:
Posts: 1569
Joined: 31 Jan 2014, 08:31

Re: 2020-02-09 kl. 16.00 Skövde IK – Huddinge IK, Billingehov

Post by Marcus Lundgren »

Joakim Blomquist wrote: 10 Feb 2020, 20:13
Marcus Lundgren wrote: 09 Feb 2020, 22:28 Känslan under hela allettan är att vi inte gör några fullgoda insatser.

Antingen sitter försvarsspelet, men då gör vi inga mål, eller så gör vi massa mål men tappar i försvaret.

Eller så gör vi bra första perioder, men tappar i andra eller tvärtom.

Har bara sett highlightsen idag, men några av målen är ju för dåligt alltså!

Min personliga åsikt, som jag har varit inne på vid något tillfälle tidigare, är att problemet ligger i att forwards går bort sig i forechecken alldeles för ofta. Även om det kanske inte blir mål direkt då (vilket det tex ofta blev idag) så får motståndarna chansen att enkelt ta sig in i zon och få till kontrollerat anfallsspel, och när motståndarna får det, då ser det ut som en hönsgård i Skövdes försvar.
Precis vad min fråga till ”fråga coachen” (eller vad det heter) handlade om..
Laget blir alldeles för långt och siste forward går för högt vid fel tillfällen.

Pp är ju uruselt. Tycker ändå att man har fått lite fler och effektivare alternativ att ta in puck i anfallszon, men sen... alldeles för långsamt, obestämt och de gånger man skjuter så är det ingen framför, rakt i plattan. Några få gånger kan det stå en eller två framför men då flyttar de på sig så sikten är helt fri...??? Nej mer desperation och skjut mer, särskilt när målvakt inte ser. Fastnar den innan så är ju chansen ändå på returer som ändå blir farligare än vad det är nu.

Tycker ändå lite synd om SIK som borde haft både 2 och 3-0 i första.. sen kommer det en av fyra rena kontringsmål. Då blir det svårt att vinna, trots att man gör fem egna...

Den stora behållningen var ändå att träffa Göran Strid! Vi har mycket roliga minnen ihop, även utanför hockeyn. Vi ses på en öl i Stockholm inom en snar framtid. :)

Btw är Kvarna på väg tillbaka som näste tränare i SIK??
Jag har hört en annan tränare som ska vara nära iaf!
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-09 kl. 16.00 Skövde IK – Huddinge IK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Jag pratade med "Kvarna" igår. Skövde är inte aktuellt. Han söker sig utomlands efter senaste sessionen i Schweiz.
Post Reply