2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote: 19 Feb 2020, 21:08 Tre hattrick i en och samma match. Har Skövde IK någonsin gjort det eller var det en historisk match?
Letar i historiken men kan inte hitta något om just detta med flera hattrick i en och samma match, någon som vet?

Däremot har det ju gjorts en hel del hattrick genom SIKs historia. Vi har två spelare till exempel som har gjort sex mål i en match. Räknas det som dubbla hattrick eller finns det någon annan benämning för det? I vilket fall, sex mål i en match klarade Lars-Olof Strandberg och Lasse Lundström av och det skedde säsongerna 66/67 och 67/68 :clap:

Lasse Lundström gjorde för övrigt 27 hattrick under sin karriär :clap:

Kollade lite med Därth här nu medan jag skrev och naturligtvis letar han fram fakta :clap: :clap: :clap:
Sörhaga/Alingsås säsongen 87/88, fyra hattrick i samma match: Erik Johansson 3 mål, Kenth Karlström 3 mål, Fredrik Isacson 3 mål och Conny Andersson 3 mål.
http://skovdeik.se/files/gamefacts/matchfakta_1030.pdf

Fantastiskt :D :clap:
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2020-02-19 kl. 19.00 Grums IK – Skövde IK, Billerudhallen

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 19 Feb 2020, 21:49 Härligt förresten när man fick se laget åka och tacka bortastå där en ensam Stoffe befinner sig. Det är han värd efter att ha varit på samtliga matcher förutom en under hela säsongen trots att han bor i Lysekil :clap: :clap: :clap:
Så klart! Får skämmas lite, när jag i mitt tack till de flesta för all service under säsongen glömde en av huvudpersonerna! Tack också du Stoffe för din enastående insats! :clap:
Post Reply