2019-11-27 kl. 16:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5315
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: 2019-11-27 kl. 16:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Per-Erik Odh »

För att få lite balans i gnällandet då så kan man ju gnälla lite på Nyköpings målvakt Daniel Fahlström.

I början av tredje så är det väl egentligen enda gången som han såg lite stressad ut när Skövde faktiskt hade lite bud på 1-2. Två gånger lyfte han ju upp målburen och på det tredje försöket lyckades han. Domaren blåser av men det enda som händer är ju att de fixar målburen och det blir tek men det som skulle ha hänt är ju att Nyköping skulle straffats för "Displacing the goal". Det är lite tråkigt att man får sådana grejer emot sig, hade Skövde lyckats få in en reducering där så kunde det kommit in lite nerver som eventuellt hade ändrat matchbilden
/Perka
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3768
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: 2019-11-27 kl. 16:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by Göran Strid »

Per-Erik Odh wrote: 28 Nov 2019, 15:25 För att få lite balans i gnällandet då så kan man ju gnälla lite på Nyköpings målvakt Daniel Fahlström.
Vem gnäller? Jag hittar inget gnäll någonstans. Jag kallar det inte gnäll, om man konstaterar att motståndaren är bättre och försöker hitta förklaringar vad det beror på.
peter johansson
Reactions:
Posts: 1336
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: 2019-11-27 kl. 16:00 Skövde IK - Nyköpings SK, Billingehov

Post by peter johansson »

Göran Strid wrote: 28 Nov 2019, 12:07 Efter att ha funderat kring matchen och varför resultatet blev som det blev - en klar förlust mot ett bättre lag - så är det något som sticker ut mer än annat och det är jämförelsen mellan Nyköping och Skövde i detta:
- Ett kvickare och ettrigare uppträdande över hela isen.
- En snabbare och skickligare skridskoåkning - bland det bästa jag sett så här långt - framlänges, bakåt och inte minst i sidförflyttningar! Detta fick motståndaren att hamna på hälarna i praktiskt taget varje enskilt moment.
- En aggressiv inställning att hålla fast pucken eller återerövra den även i anfallszon. Här var det klasskillnad mellan lagen.
- Överlag ett snabbare passningsspel och snabbare tempo.

Jag är imponerad av Nyköping och med det spelet och inte minst tempot och kvickheten även i enskildheter, så skulle det helt klart vara ett lag för allettan. Samtidigt blir man givetvis fundersam på andra topplags framträdande i serien av det jag sett - inklusive Skövdes - hur det egentligen står till med topplagens tempo och kvickhet i en kommande alletta, när man får möta andra topplag. Detta möjligen bois undantaget, även om jag även där har noterat en viss sävlighet i uppträdandet, så har bois en enorm tyngd och säkerhet i sitt uppträdande, som gör att det blir en topplacering i allettan.

Sedan kan man bara konstatera att hemmalaget inte förmådde utnyttja fördelen av en fjärde femma. Det är ett underbetyg. Nyköping hanterade sin begränsade numerär galant, något att fundera på. Det också.
Kunde inte sammanfattat det bättre själv än det Göran påtalat,visst hade vi våra lägen men då måste det vara mål också man har inte råd att missa mot ett sådant bra motstånd som Nyköping ett av det absolut bästa lagen vi mött denna säsong hittills. Grattis Nyköping till en kanonunderhållande hockey och det är ju ett under att ni ligger där ni ligger,jaja bara att knyta näven och vinna säsongens andra derby med på rent vres skulle inte alls förvåna mig ;)
Post Reply