Mitt första inlägg - Frågor

Ishockey i allmänhet och Skövde IK i synnerhet
Post Reply
Ingvar Persson
Reactions:

Mitt första inlägg - Frågor

Post by Ingvar Persson »

Äntligen inne på forumet efter vissa besvär. Tack
.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3799
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Inne

Post by Göran Strid »

Det skall bli spännande att se hur detta forum lyckas. Några frågor:
- Kommer det att finnas någon länk till detta forum från Skövdes officiella sida?
- Jag kan inte läsa något på Rebellernas hemsida om detta forum?
- Hur marknadsförs detta forum? Hoppas det inte bara är den "ofrivilliga" och negativa marknadsföringen som nu pågår som bäst på Oxarnas forum. Vore väl lite fel om de skulle få sätta agendan och bestämma vad som skall skrivas om detta forum?

Lycka till!
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 770
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Inne

Post by Kristian Eriksson »

Göran Strid wrote:Det skall bli spännande att se hur detta forum lyckas. Några frågor:
- Kommer det att finnas någon länk till detta forum från Skövdes officiella sida?
- Jag kan inte läsa något på Rebellernas hemsida om detta forum?
- Hur marknadsförs detta forum? Hoppas det inte bara är den "ofrivilliga" och negativa marknadsföringen som nu pågår som bäst på Oxarnas forum. Vore väl lite fel om de skulle få sätta agendan och bestämma vad som skall skrivas om detta forum?

Lycka till!
- Länkar är på gång att ändras på Rebellernas hemsida, där kommer även en nyhet att läggas upp, kika igen om någon minut. Kanske, kanske blir det en "snabbknapp" på förstasidan där det klart och tydligt står "FORUM" men vi har inte tagit beslut om det än. Anledningen till att någon officiell nyhet lagts upp än är att vi först idag löste problemet med gästernas kontra användarnas behörigheter.
- Skövde Ishockey Klubb kommer att kontaktas, inom någon dag. En taktisk kontakt från Rebellernas webbgrupp.
Göran Strid
Reactions:
Posts: 3799
Joined: 30 Jan 2014, 20:33

Re: Inne

Post by Göran Strid »

Låter bra. För övrigt är den trista tråden på Oxarnas forum nu borttagen. Bra städjobb.
Per Gustafsson
Reactions:
Posts: 3
Joined: 31 Jan 2014, 11:14

Re: Inne

Post by Per Gustafsson »

Kul att va här!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Inne

Post by Anders Åstebro »

Kristian, kan ni inte aktivera så att det går att skicka ett PM till annan forumsmedlem?

Eller har ni tänt ha samma stuk som det gamla forumet hade att det inte gick att göra så?
Onödigt i så fall tycker jag då var och en själv kan bestämma via inställningar om just den funktion skall tillåtas eller ej.

/Xoog
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 770
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: Inne

Post by Kristian Eriksson »

Anders Åstebro wrote:Kristian, kan ni inte aktivera så att det går att skicka ett PM till annan forumsmedlem?

Eller har ni tänt ha samma stuk som det gamla forumet hade att det inte gick att göra så?
Onödigt i så fall tycker jag då var och en själv kan bestämma via inställningar om just den funktion skall tillåtas eller ej.

/Xoog
Bra feedback Xoog, vi har än så länge valt att inaktivera PM funktionen, men det är ju som du säger något man även kan "välja själv" om den skulle vara aktiverad. Ett PM går ju även det att anmäla om det skulle innehålla olämpligheter. Vi kollar på ditt förslag, då vi givetvis ska vara så tillmötesgående som möjligt.

Å andra sidan, vad skulle DITT främsta användningsområde vara vid en PM funktion, är det något som ersätter SMS. Sälj gärna in det...
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Inne

Post by Anders Åstebro »

Kristian Eriksson wrote:Å andra sidan, vad skulle DITT främsta användningsområde vara vid en PM funktion, är det något som ersätter SMS. Sälj gärna in det...
Det kommer ju givetvis, eller förhoppningsvis registreras en mängd medlemmar här på forumet och det är osannolikt att man har deras telefonnummer för att SMS:a.
Och det är lika sannolikt att man inte vill skriva ett sådant i ett offentligt medlande, och då använder man sig av PM funktionen för att få kontakt och utbyta information

Det gäller ju även för mejladresser som för telefonnummer.

Det är ett säkert och snabbt sätt att få kontakt på om inget annat erfordras, och så är det gratis. ;)

Det har fungerat utmärkt just på den punkten för mig på SvenskaFans sida då jag velat komma i kontakt med folk jag inte tidigare känner.
Där hade jag aldrig kunnat ta en personlig kontakt med den eminente hockey gurun Pemer, om inte SvenskFans PM funktion fanns, för att ta ett bra exempel.
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: Mitt första inlägg - Frågor

Post by Johan Nykvist »

Äntligen ett nytt forum att diskutera på :D
Snyggt jobbat !
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5344
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Inne

Post by Per-Erik Odh »

Anders Åstebro wrote:
Kristian Eriksson wrote:Å andra sidan, vad skulle DITT främsta användningsområde vara vid en PM funktion, är det något som ersätter SMS. Sälj gärna in det...
Det kommer ju givetvis, eller förhoppningsvis registreras en mängd medlemmar här på forumet och det är osannolikt att man har deras telefonnummer för att SMS:a.
Och det är lika sannolikt att man inte vill skriva ett sådant i ett offentligt medlande, och då använder man sig av PM funktionen för att få kontakt och utbyta information

Det gäller ju även för mejladresser som för telefonnummer.

Det är ett säkert och snabbt sätt att få kontakt på om inget annat erfordras, och så är det gratis. ;)

Det har fungerat utmärkt just på den punkten för mig på SvenskaFans sida då jag velat komma i kontakt med folk jag inte tidigare känner.
Där hade jag aldrig kunnat ta en personlig kontakt med den eminente hockey gurun Pemer, om inte SvenskFans PM funktion fanns, för att ta ett bra exempel.
Jag anser att det inte skall vara PM funktion!

Detta är ett forum där saker skall diskuteras helt öppet, med viss respekt för varandra, mellan användarna. Vill användare söka kontakt med varandra tycker jag att de ska göra det på något annat sätt än att forumet skall tillhandahålla det. En kul grej med PM men inte det som forumet är till för. Söker man kontakt med någon räcker det i allmänhet med ett eller några telefonsamtal. Då kan man också använda sig av det tycker jag.

Hur lång tid tror ni det skulle det dröja innan någon gjorde ett påhopp på någon via PM, eller citerade från ett PM om PM möjligheten erbjuds?
Nej var nöjda och glada med ett forum tycker åtminstone jag :)
/Perka
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 983
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: Inne

Post by Anders Åstebro »

Kristian Eriksson wrote: Bra feedback Xoog, vi har än så länge valt att inaktivera PM funktionen, men det är ju som du säger något man även kan "välja själv" om den skulle vara aktiverad. Ett PM går ju även det att anmäla om det skulle innehålla olämpligheter. Vi kollar på ditt förslag, då vi givetvis ska vara så tillmötesgående som möjligt.
Att ge medlemmarna valfrihet i att själv välja om de vill ha PM eller inte kan ju aldrig vara fel, då man med ett par enkla knapptryckningar stänger av sin egen PM funktion, eller sätter på den igen.
Nu så finns ju inte det egna valet då ni har valt att inte aktivera funktionen.
Post Reply