Hockey

Ishockey i allmänhet och Skövdes Ishockeyklubb i synnerhet
Post Reply
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 215
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Hockey

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 24 Aug 2024, 09:32 Lars
Här är hemsidan för FAU (Florida Atlantic University)

Gå in på FAU Ishockey klub
Klicka på Our Team Upp till vänster
Klicka på Standings & Statistics
Då får du upp 4 gråa fält
De tre översta är förra säsongens resultat.
Längst ner har du Players Statistics och där är förra säsongens ranking av över 1.300 Universitets
spelare i hela< USA. Men den nollställs när matcherna börjar.

Om du går tillbaka till det blå fältet och klickar på Game Schedule och Division II Schedule
så ser du alla FAU kommande matcher, Första matcherna startar med dubbelmöte mot Tampa 13 och 14 September.
Håll till godo
Stort tack!
Jag har nu spenderat en stor del av natten på att räkna ut poängsnitt per match, som jämförelse till det lite orättvisa systemet att ranka på totalpoäng.

Den troligtvis största talangen, sett till poäng, är då Brandon Avezov med 4,65 poäng per match.
Tvåa blir Brendan Dixson med 2,74 poäng per match.
Trea blir Trevos Granzow med 2,72 poäng per match.

Sedan är det ett litet hopp ner till talangen Leon. Tvärtemot vad du trodde Ingvar, så är han inte högre än plats 22, utan faktiskt måste jag komma ner till plats 29( :!: ) för att hitta hans namn.
29. Leon Biller, 1,74 poäng per match.

Men nu vet vi ju alla att det finns andra viktiga egenskaper i hockey än att göra poäng. Ska han t.ex. platsa i bois så måste han lära sig spela småfult och klocka in ganska mycket utvisningsminuter på en säsong.
Förra året misslyckades Leon med det och är så lågt som plats 149 med bara 0,35 minuter per match.
Brendan Avezov som det står om här ovan har t.ex. 4,29 minuter per match (näst mest), så han har nog just nu större chans att platsa i bois om du frågar mig.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 274
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Lars
Bra att du kollar. 29 av 1300 i USA är väl inte så illa pinkat av en trähäst ändå. Leon var hos mig i sommar och det blev mycket hockey snack. De två bästa i FAU har gått färdigt i skolan och spelar inte mer. De var båda mycket äldre än Leon och han känner därför ett större ansvar nu. Han har lovat mig betydligt mer än 40 poäng denna säsong. Nu när du lärt dig bläddra på FAU hemsida så kan du hitta massor med info.Leon skrev till mig idag att han snart kommer berätta en viktig sak som gäller honom och laget, det var hemligt än så länge
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 215
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Hockey

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 25 Aug 2024, 22:22 Lars
Bra att du kollar. 29 av 1300 i USA är väl inte så illa pinkat av en trähäst ändå. Leon var hos mig i sommar och det blev mycket hockey snack. De två bästa i FAU har gått färdigt i skolan och spelar inte mer. De var båda mycket äldre än Leon och han känner därför ett större ansvar nu. Han har lovat mig betydligt mer än 40 poäng denna säsong. Nu när du lärt dig bläddra på FAU hemsida så kan du hitta massor med info.Leon skrev till mig idag att han snart kommer berätta en viktig sak som gäller honom och laget, det var hemligt än så länge
Spännande... Det kanske är Isgren som är på g som tränare?
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 345
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Hockey

Post by Juha Ojajärvi »

Ja jösses. 22a plats i poängligan i näst sämsta divisionen för AAU-skolor. Kanske hade platsat i SHåCee till kommande säsong om det blivit något seinorlag! 😃
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 274
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Juha Ojajärvi wrote: 26 Aug 2024, 16:59 Ja jösses. 22a plats i poängligan i näst sämsta divisionen för AAU-skolor. Kanske hade platsat i SHåCee till kommande säsong om det blivit något seinorlag! 😃
Oj då, det var värst vad hockeyexperten Juha nedgraderar universitetshockeyn i USA, Då kanske jag behöver upplysa dig om att under åren så har en hel del svenskar spelat i universitetshockey i USA och sedan platsat både i AS och SHL i Sverige, Så vitt jag vet så är det ganska sällsynt att de spelat i division 3 när de kommer tillbaka till Sverige.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 345
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Hockey

Post by Juha Ojajärvi »

Härligt. Då är det minst HA som gäller för talangen Leon framöver! :thumbup:
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 215
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Hockey

Post by Lars Hildegard »

Ingvar Persson wrote: 27 Aug 2024, 11:02
Juha Ojajärvi wrote: 26 Aug 2024, 16:59 Ja jösses. 22a plats i poängligan i näst sämsta divisionen för AAU-skolor. Kanske hade platsat i SHåCee till kommande säsong om det blivit något seinorlag! 😃
Oj då, det var värst vad hockeyexperten Juha nedgraderar universitetshockeyn i USA, Då kanske jag behöver upplysa dig om att under åren så har en hel del svenskar spelat i universitetshockey i USA och sedan platsat både i AS och SHL i Sverige, Så vitt jag vet så är det ganska sällsynt att de spelat i division 3 när de kommer tillbaka till Sverige.
Ge gärna några exempel?
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 274
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Lars H
Eftersom du ägnar en hel natt att kolla mina siffror så borde du lätt ta reda på Svenskar som spelat college hockey i USA.Här hittar du 38 grabbar mellan 19 och 24 år som spelat college hockey mellan 2019-2020.swedish Ncaa players -2019-2020 stats. De flesta har gått till AS eller SHL när de kommit hem. Du kan även berätta för Juha att jag kunde inte hitta en enda av dessa 38 som gick till Division 2 eller 3.
Jag orkar inte leta mer åt dig men det finns säkert en lista på vilka Svenskar som spelade college hockey 2021-2022 osv. Hoppas att du är nöjd nu.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 345
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Hockey

Post by Juha Ojajärvi »

Ingvar Persson wrote: 27 Aug 2024, 19:05 Lars H
Eftersom du ägnar en hel natt att kolla mina siffror så borde du lätt ta reda på Svenskar som spelat college hockey i USA.Här hittar du 38 grabbar mellan 19 och 24 år som spelat college hockey mellan 2019-2020.swedish Ncaa players -2019-2020 stats. De flesta har gått till AS eller SHL när de kommit hem. Du kan även berätta för Juha att jag kunde inte hitta en enda av dessa 38 som gick till Division 2 eller 3.
Jag orkar inte leta mer åt dig men det finns säkert en lista på vilka Svenskar som spelade college hockey 2021-2022 osv. Hoppas att du är nöjd nu.
Här får du nog skilja på NCAA och AAU Division 2. Så vilka spelare, från AAU division 2 har gått till SHL eller HA? 😃
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 274
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Juha
Frågan gällde hur många Svenskar som spelade College hockey och inget annat, din nedgradering av Leon är något helt annat.
User avatar
Lars Hildegard
Reactions:
Posts: 215
Joined: 03 Mar 2022, 13:01

Re: Hockey

Post by Lars Hildegard »

Om någon undrar så håller jag på med en total genomlysning av alla spelare i AAU division 2 sedan 2019-> men det tar en stund. :shock:
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 274
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Lars H och Juha
För att underlätta lite i ert sökande gällande AAU hockey så vill jag berätta att Leons FAU möter ett flertal division 1 lag under säsongen . Under förra säsongen mötte de minst 4 division ett lag vilket slutade med 3 segrar en förlust och en oavgjord. De kommer omedelbart att starta själva säsongen med ett dubbelmöte med division ett laget Tampa den 13 och 14 september. Seden följer undan för undan fler möte mot division ett lag, t.ex Georgia och UCF Florida. sedan i vissa kamper möter de fler division ett lag och i slutspelet finns fler division ett lag. Jag lovar att berätta resultaten av FAU:s alla matcher. Vilket ni också kan kolla via FAU:s hemsida.
Juha Ojajärvi
Reactions:
Posts: 345
Joined: 05 Feb 2015, 17:16

Re: Hockey

Post by Juha Ojajärvi »

Ingvar Persson wrote: 28 Aug 2024, 12:21 Juha
Frågan gällde hur många Svenskar som spelade College hockey och inget annat, din nedgradering av Leon är något helt annat.
Med ditt tänk så borde det då finnas EN serie med alla lag i varje land eftersom det inte borde skilja något mellan t.ex Skara och Frölunda i Sverige.
Eller finns det olika divisioner för att det är olika nivåer på spelarna? 😃
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 274
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Juha Ojajärvi wrote: 29 Aug 2024, 06:55
Ingvar Persson wrote: 28 Aug 2024, 12:21 Juha
Frågan gällde hur många Svenskar som spelade College hockey och inget annat, din nedgradering av Leon är något helt annat.
Med ditt tänk så borde det då finnas EN serie med alla lag i varje land eftersom det inte borde skilja något mellan t.ex Skara och Frölunda i Sverige.
Eller finns det olika divisioner för att det är olika nivåer på spelarna? 😃
Juha
Jag förstår inte vad du pratar om och jag lämnar ämnet AAU nu. Framtiden får utvisa huruvida Leons kapacitet motsvarar en svensk Division 3 tre spelare som du du vill ha det till eller inte.
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 274
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Hockey

Post by Ingvar Persson »

Leon Billers lag Florida Atlantic (FAu) förlorade första matchen mot division ett laget Tampa Florida med 2-4. Returmötet i dag.
Post Reply