(HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAHCO-h

Innan, under och efter matchen. Här diskuterar du Skövde IK:s matcher.
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Johan Nykvist »

4-2 15.10 åter i BP för Esk.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6146
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Gunwaldh Johansson »

Man har släppt in 2 mål pp i dag. Inte alls bra. :twisted:
Johan Nykvist
Reactions:
Posts: 1241
Joined: 02 Feb 2014, 14:01

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Johan Nykvist »

5-2 tom bur 19.02.

Synonymt för matchen är en fruktansvärd ful ryggsäck hockey från Enköping.
Valar Morghulis!
Valar Dohaeris!
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 987
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:Man har släppt in 2 mål pp i dag. Inte alls bra. :twisted:
""Inte alls bra.""
Vilket understatement.. ;)....!!! ;)

Katastrof....är nog det rätt ordet i detta sammanhang tror jag.... :?
Anders Björk
Reactions:
Posts: 8
Joined: 01 Feb 2014, 18:13

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Anders Björk »

Pinsamt :twisted: :twisted: Inte vad man förvänta sig av den här säsongen va? :cry: :cry:
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6146
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Gunwaldh Johansson »

Uselt att släppa in 2 mål pp. Nu måste det nog bli vinst på söndag om man ska ha någon chans att slåss om en play-off plats.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 987
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Anders Åstebro »

Gunwaldh Johansson wrote:Uselt att släppa in 2 mål pp. Nu måste det nog bli vinst på söndag om man ska ha någon chans att slåss om en play-off plats.

Så är det Gunwaldh....

Och som tur är så föll delar av resultaten denna omgång på plats i SIK´s "favör".... :?
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6146
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Gunwaldh Johansson »

Anders Björk wrote:Pinsamt :twisted: :twisted: Inte vad man förvänta sig av den här säsongen va? :cry: :cry:
Jag har inte förväntat mig att laget skulle ta sig till allettan. Men att dom skulle spela bättre än dom har gjort hittils.
Ingvar Persson
Reactions:

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Ingvar Persson »

Nu blir jag ta mig tusan förbannad. Den gamla vanliga visan upprepar sig. SIK för spelet, vinner skottstatistiken överlägset men förlorar matchen. Se bara mot Forshaga 22-19 i skott men 1-3. Första perioden mot Enköping 11-10 i skott men 3-0 till Enköping. Total skottstatistik 47-31 men förlust 2-5. Sedan länge har jag påpekat det usla prickskyttet. Är det verkligen bara jag som sett detta. För inte länge sedan skrev Spaak att 40 skott mot mål och lika många utanför. Det var i matchen mot Lindlöven då SIK förlorade med 1-4. Snälla Spaak inför skottträning nu snarast. När det blir lika många skott utanför mål som mot mål så måste väl de flesta inse att något är på tok och skotten avlossas på måfå utan tanke på riktningen. Skall detta fortsätta å är det stor risk att det blir derby mot Tibro nästa säsong.
Last edited by Ingvar Persson on 30 Dec 2015, 23:02, edited 1 time in total.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1862
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Niklas Hjalmarsson »

Blir det enkronan nästa hemmamatch nu tro, för dessa resultaten lär inte locka marginalpubliken?
Silly season is just another season!
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1762
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Urban Stahel »

Ingvar Persson wrote:Nu blir jag ta mig tusan förbannad. Den gamla vanliga visan upprepar sig. SIK för spelet, vinner skottstatistiken överlägset men förlorar matchen. Se bara mot Forshaga 22-19 i skott men 1-3. Första perioden mot Enköping 11-10 i skott men 3-0 till Enköping. Total skottstatistik 47-31 men förlust 2-5. Sedan länge har jag påpekat det usla prickskyttet. Är det verkligen bara jag som sett detta. För inte länge sedan skrev Spaak att 40 skott mot mål och lika många utanför. Det var i matchen mot Lindlöven då SIK förlorade med 1-4. Snälla Spaak inför skottträning nu snarast. När det blir lika många skott utanför mål som mot mål så måste väl de flesta inse att något är på tok och skotten avlossas på måfå utan tanke på riktningen. Skall detta fortsätta å är det stor risk att det blir derby mot Tibro nästa säsong.
Ja du har rätt i att det är dags att träna på att göra mål,det håller inte att vara bäst i skottstat varje match och sedan förlora ändå.Spaak får helt enkelt inte ordning på laget,dags att byta taktik kanske?...Spela snålt och defensivt och skita i publikvänlig hockey,inga tjuvrusningar av backar mm.Varför inte kasta om helt i kedjorna,ja testa vad fan som helst bara det sker något!!!!
User avatar
Kristian Eriksson
Reactions:
Posts: 773
Joined: 27 Jan 2014, 19:54
Location: Skövde
Contact:

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Kristian Eriksson »

Niklas Hjalmarsson wrote:Blir det enkronan nästa hemmamatch nu tro, för dessa resultaten lär inte locka marginalpubliken?
Enkronasmatchen i HockeyEttan är redan spikad sedan länge. Tror det vart matchen mot Lindlöven om jag inte minns helt fel.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1862
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Niklas Hjalmarsson »

Kristian Eriksson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Blir det enkronan nästa hemmamatch nu tro, för dessa resultaten lär inte locka marginalpubliken?
Enkronasmatchen i HockeyEttan är redan spikad sedan länge. Tror det vart matchen mot Lindlöven om jag inte minns helt fel.
Då är reservplan 1 avverkad redan då.....kanske ni kan ha en "Vinter Classic" i Kyrkoparken för där har ju tydligen kommunen ansett att de skulle satsa på en skridskobana över nyår, och det var tamej f@n det mest korkade jag sett på år och dag!
Silly season is just another season!
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Rickard Dahl »

Niklas Hjalmarsson wrote:
Kristian Eriksson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Blir det enkronan nästa hemmamatch nu tro, för dessa resultaten lär inte locka marginalpubliken?
Enkronasmatchen i HockeyEttan är redan spikad sedan länge. Tror det vart matchen mot Lindlöven om jag inte minns helt fel.
Då är reservplan 1 avverkad redan då.....kanske ni kan ha en "Vinter Classic" i Kyrkoparken för där har ju tydligen kommunen ansett att de skulle satsa på en skridskobana över nyår, och det var tamej f@n det mest korkade jag sett på år och dag!
Inte riktigt vad vi menade när vi sa att vi ville ha en extra isyta, Skövde Kommun i ett nötskal ... :oops: :roll: ;)
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1862
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: (HE V) 2015-12-30 19:00 Enköpings SK HK - Skövde IK, BAH

Post by Niklas Hjalmarsson »

Rickard Dahl wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:
Kristian Eriksson wrote:
Niklas Hjalmarsson wrote:Blir det enkronan nästa hemmamatch nu tro, för dessa resultaten lär inte locka marginalpubliken?
Enkronasmatchen i HockeyEttan är redan spikad sedan länge. Tror det vart matchen mot Lindlöven om jag inte minns helt fel.
Då är reservplan 1 avverkad redan då.....kanske ni kan ha en "Vinter Classic" i Kyrkoparken för där har ju tydligen kommunen ansett att de skulle satsa på en skridskobana över nyår, och det var tamej f@n det mest korkade jag sett på år och dag!
Inte riktigt vad vi menade när vi sa att vi ville ha en extra isyta, Skövde Kommun i ett nötskal ... :oops: :roll: ;)

Nä det är rent för djävligt, som en spark i skrevet...iofs säkert betalt mest av näringslivet, men ändå!
Silly season is just another season!
Post Reply