OS 2014

Ishockey i allmänhet och Skövdes Ishockeyklubb i synnerhet
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 987
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: OS 2014

Post by Anders Åstebro »

Ytterst tråkigt avslut på OS sista final.
Då tänket jag självfallet inte på utgången av hockeymatchen där Kanada var en solklar värdig guldmedaljör, 3-0 säger ju det mesta om det.
Nej, det är spelet kring det så kallade "dopingfallet" med Bäckström.
Hörde nyss på TV hur turerna hade gått och det är ju ren för jäkligt att det skall få förekomma ett sådant amatörmässigt förfarande i ett OS....suck!

Nu kan det mycket väl bli så att detta var det sista OS som vi får se några NHL spelare på isen pga att det har skötts så gruvligt illa. :evil:
Magnus Hallberg
Reactions:
Posts: 83
Joined: 31 Jan 2014, 08:14

Re: OS 2014

Post by Magnus Hallberg »

Anders Åstebro wrote:Ytterst tråkigt avslut på OS sista final.
Då tänket jag självfallet inte på utgången av hockeymatchen där Kanada var en solklar värdig guldmedaljör, 3-0 säger ju det mesta om det.
Nej, det är spelet kring det så kallade "dopingfallet" med Bäckström.
Hörde nyss på TV hur turerna hade gått och det är ju ren för jäkligt att det skall få förekomma ett sådant amatörmässigt förfarande i ett OS....suck!

Nu kan det mycket väl bli så att detta var det sista OS som vi får se några NHL spelare på isen pga att det har skötts så gruvligt illa. :evil:
Syftar du på det som Boustedt och gänget pratade om i OS studion så kan jag bara hålla med! Hela antidopingarbetet får ju ett löjets skimmer.
Hoppas det blir som dom pratade om och att både Nhlpa och NHL stämmer "skiten" ur IOC. Satans amatörer!
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: OS 2014

Post by Oscar Soljamo »

Göran Strid wrote:Oscar, har du läst vad jag skrev om domarna? Verkar inte så. Du tycker det var bättre att Kanada vann än att Sverige vann, förstår jag. Jobbigt det där med Sverige vs Finland? Det ordnar sig skall du se. Nästa OS kommer Finland igen, något du inte skulle kunna skriva om Sverige och Tre Kronor...?

PS. Hade Finland varit i OS-final mot Kanada och fått stryk, hade jag tycket det varit tråkigt, men så är det broderfolk emellan...DS.
Kommer Aldrig att erkänna Det.

Matchen då, tycker Sverige spela som Finland När vi mötte Sverige, de varvinte inte riktigt Där.
Dommaren ja, tycker Ju inte kan Ska ha dommare från deltagande länder, men dommaren va bra och Det är de på denna nivå.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: OS 2014

Post by Rickard Dahl »

Oscar Soljamo wrote:Fan vad skönt att Kanada vann!!!

Vilket snack det va om dommarna, skandal, chockbesked, vad säger ni nu? När vi mötte kanada var det också kanadiker som dömnde och de var hur bra som hellst.
De är ju proffs!
Haha, bitter? Måste säga att det var för jävla skönt att klämma finnarna i förrgår, när vi ändå snackar sånt. ;) Vad vi säger om domarna nu? De var suveräna och otroligt proffsiga, inget att säga om. Idag förlorade vi mot ett mycket bättre lag.

På tal om Selänne, alla som älskar sporten hockey uppskattar en sådan lirare, men som vi alla vet delas ju inte OS-guld ut godtyckligt för "lång och trogen tjänst". Grattis till bronset!
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: OS 2014

Post by Oscar Soljamo »

Man får Ju passa på att va bitter.
Selänne blev i alla Fall MVP
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Urban Stahel
Reactions:
Posts: 1762
Joined: 30 Jan 2014, 21:35

Re: OS 2014

Post by Urban Stahel »

Oscar Soljamo wrote:Man får Ju passa på att va bitter.
Selänne blev i alla Fall MVP

Ganska sjukt att han har spelat på den nivån alla dessa år,jag är djupt imponerad av den mannen.
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 987
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: OS 2014

Post by Anders Åstebro »

Magnus Hallberg wrote:
Anders Åstebro wrote:Ytterst tråkigt avslut på OS sista final.
Då tänket jag självfallet inte på utgången av hockeymatchen där Kanada var en solklar värdig guldmedaljör, 3-0 säger ju det mesta om det.
Nej, det är spelet kring det så kallade "dopingfallet" med Bäckström.
Hörde nyss på TV hur turerna hade gått och det är ju ren för jäkligt att det skall få förekomma ett sådant amatörmässigt förfarande i ett OS....suck!

Nu kan det mycket väl bli så att detta var det sista OS som vi får se några NHL spelare på isen pga att det har skötts så gruvligt illa. :evil:
Syftar du på det som Boustedt och gänget pratade om i OS studion så kan jag bara hålla med! Hela antidopingarbetet får ju ett löjets skimmer.
Hoppas det blir som dom pratade om och att både Nhlpa och NHL stämmer "skiten" ur IOC. Satans amatörer!
Jo det var det jag syftade på Magnus
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5365
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: OS 2014

Post by Per-Erik Odh »

För en sådär 25 år sedan var det populärt att åka till Danmark och köpa "bantningspiller" som det kallades. Har inte en aning om det är populärt fortfarande?
Man köpte dem i Danmark eftersom de var narkotikaklassade i Sverige. Kommer ihåg en tjejkompis som berättade om när hon tog pillren att det var skitbra för hon hade aldrig tidigare fått så mycket gjort. Hon var så full av energi att hon var uppe hela nätter och städade och bakade och allt möjligt. Vet inte om hon vare sig behövde eller gick ner i vikt men prestationsförmågan höjdes i vilket fall som helst något helt otroligt.
De här pillren innehöll bland annat efedrin!

Innehållet av efedrin i till exempel den allergi medicin Bäckström tar ställde till det för en del atleter så de hamnade över gränsvärdet och man fick under en perriod tillåta allergimedlet. Man höjde gränsvärdet tio gånger för att slippa få tveksamma fall och återinförde därefter medlet på dopinglistan. Såvida man inte har en konstig kropp som akumelerar ämnet är det omöjligt att hamna på fel sida av gränsvärdet nu.

Med stor sannolikhet är det någon som ljuger. Det finns många skandaler i detta.

Svenska laget var inte i närheten av att komma upp i nivå. Det berodde naturligtvis på att många spelare åkte och funderde på lite annat och var störda av händelsen.

Nästan alla som håller på med träning tar prestations och tillväxthöjande tillskott. Skillnaden på vad som är okej eller inte blir hårfin. Gränsen hos många av de som brukar förflyttas hela tiden. Tyvärr...
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5365
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: OS 2014

Post by Per-Erik Odh »

/Perka
Oscar Soljamo
Reactions:
Posts: 328
Joined: 01 Feb 2014, 09:00

Re: OS 2014

Post by Oscar Soljamo »

Angående Bäckis doping, Var Det inte en viss marit Björgen som "dopar" sig med en medel som Hon Måste använda likt Bäckis.

I finsk kvällstidning står Det att han kan bli avstängd i två år, väldigt hårt tycker jag. En lettisk spelare åkte även Fast för doping Ska tilläggad tyvär.
Viva la Ilmaveivi a la Granlund !
Rickard Dahl
Reactions:
Posts: 561
Joined: 30 Jan 2014, 22:49

Re: OS 2014

Post by Rickard Dahl »

Oscar Soljamo wrote:Angående Bäckis doping, Var Det inte en viss marit Björgen som "dopar" sig med en medel som Hon Måste använda likt Bäckis.

I finsk kvällstidning står Det att han kan bli avstängd i två år, väldigt hårt tycker jag. En lettisk spelare åkte även Fast för doping Ska tilläggad tyvär.
Finska pressen förstorar väl upp det än mer än svenska drevet antar jag. Antagligen för att, om möjligt, lindra finska folkets bitterhet och besvikelse efter semifinal-torsken. Eller för att kränga en jävla massa lösnummer, vad vet jag...
Anders Åstebro
Reactions:
Posts: 987
Joined: 27 Jan 2014, 22:12

Re: OS 2014

Post by Anders Åstebro »

Per-Erik Odh wrote: Nästan alla som håller på med träning tar prestations och tillväxthöjande tillskott. Skillnaden på vad som är okej eller inte blir hårfin. Gränsen hos många av de som brukar förflyttas hela tiden. Tyvärr...
Många som lever i en gråzon tydligen, en tablett hit och en dit, en liten ombyggnad hit och en dit, en faktura hit och en dit.
Somliga är heltidsproffs och andra gör ett ideellt arbete, men likväl så hamnar man i gråzonen för vad som är okey.
Inte lätt detta..... :roll:
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5365
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: OS 2014

Post by Per-Erik Odh »

Per-Erik Odh wrote:.........................
..............
Nästan alla som håller på med träning tar prestations och tillväxthöjande tillskott. Skillnaden på vad som är okej eller inte blir hårfin. Gränsen hos många av de som brukar förflyttas hela tiden. Tyvärr...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/o ... 8433875.ab#
/Perka
Post Reply