Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövdes Ishockeyklubb i synnerhet
Post Reply
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1872
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Per-Erik Odh wrote: 25 Aug 2024, 11:41
peter johansson wrote: 25 Aug 2024, 10:21
Per-Erik Odh wrote: 24 Aug 2024, 17:31 Dagens artikel i SN. Trodde den skulle vara en höjdare med tanke på ämnet men tyvärr var det ju ett riktigt bottennapp rent journalistiskt. Rena faktafel och journalistens text/frågor var ju rent bedrövliga :bois:
Det hade varit kul att läsa artikeln då jag och många med mig inte har SN så är det ju svårt för oss att säga varken bu eller bä! Skriv gärna några rader vad det handlar om tack!
Inget ont om dyslektiker men journalister kanske inte är yrket man ska välja om man har det problemet. Min upplevelse av texten är att den är skriven, kanske inte av en dyslektiker men ändå näst intill. Man kan ställe högre krav på en tidningsartikel.

Faktafel, ja det påstås att Skövde IK hade 15 anställda. Inget som det har stått något om i papper jag sett då sådana siffror alltid redovisats i årsmöteshandlingar. Det brukar vara siffror typ 1,5-2,5 anställda och liknande. För inte tusan var det helt plötsligt 15 anställda förra vintern?

Konstigt ställda/formulerade frågor.
15 anställda skulle troligen vara 1,5…🙄
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5410
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote: 25 Aug 2024, 18:26
Per-Erik Odh wrote: 25 Aug 2024, 11:41
peter johansson wrote: 25 Aug 2024, 10:21
Per-Erik Odh wrote: 24 Aug 2024, 17:31 Dagens artikel i SN. Trodde den skulle vara en höjdare med tanke på ämnet men tyvärr var det ju ett riktigt bottennapp rent journalistiskt. Rena faktafel och journalistens text/frågor var ju rent bedrövliga :bois:
Det hade varit kul att läsa artikeln då jag och många med mig inte har SN så är det ju svårt för oss att säga varken bu eller bä! Skriv gärna några rader vad det handlar om tack!
Inget ont om dyslektiker men journalister kanske inte är yrket man ska välja om man har det problemet. Min upplevelse av texten är att den är skriven, kanske inte av en dyslektiker men ändå näst intill. Man kan ställe högre krav på en tidningsartikel.

Faktafel, ja det påstås att Skövde IK hade 15 anställda. Inget som det har stått något om i papper jag sett då sådana siffror alltid redovisats i årsmöteshandlingar. Det brukar vara siffror typ 1,5-2,5 anställda och liknande. För inte tusan var det helt plötsligt 15 anställda förra vintern?

Konstigt ställda/formulerade frågor.
15 anställda skulle troligen vara 1,5…🙄
Tror att vi hade fler än 1,5?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5410
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

En artikel i SLA som är väldigt positiv. Det är Linus Hellman som pratat med Kämpe och Willebrand.

Över fyrahundra medlemmar redan berättar Willebrand och tror att det till och med kan bli fler än vad det var i SIK. Mellan 600-800 gissar han att det landar i.

Kämpe berättar"
– Vi har en juniortrupp som kommer att spela i både J18 och J20 i seriespel. Det är inte så jättemånga matcher i de serierna så det tycker vi är viktigt att vi är med i. Vi börjar om i de lägsta divisionerna även där. Den juniortruppen är i gång och de har tränat i tre veckor nu med fem pass i veckan. Vi har inte kunnat boka in några träningsmatcher än. Det är mycket med pappersexercisen när man bildar ny klubb, säger Tomas Kämpe.

– Men nu ska allt det vara klart. J20-serien börjar den 21 september och vi jobbar på att grabbarna ska få spela någon träningsmatch innan det. Vi är 25 spelare just nu men vi kommer att använda oss av A-pojkarna också. Det blir en uppflyttning genom hela föreningen så att man fyller på underifrån hela tiden. Det är så det måste vara. Att man hittar utveckling och nivåanpassad träning för så många som möjligt. Det känns positivt.

– Man kan säga att vi har alla lag utom ett A-lag. Det är många barn och ungdomar vilket är kul. Vi har redan fått många medlemmar och vi hoppas att det ska bli ännu fler. Det finns ett stort intresse för hockey i staden. Det gäller bara att vi organisera oss och att vi skapar kvalitativ träning, säger Tomas Kämpe."
/Perka
Ingvar Persson
Reactions:
Posts: 274
Joined: 29 Sep 2023, 20:41

Re: Tidningsartiklar

Post by Ingvar Persson »

Låter positivt detta Perka
, men jag hoppas verkligen det blir ett A lag till nästa säsong, för dit vill både pojkar och juniorer komma
Post Reply