Tidningsartiklar

Ishockey i allmänhet och Skövdes Ishockeyklubb i synnerhet
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1872
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Det var ju en insändare till i SLA!

https://www.sla.se/2024/04/24/rebellmam ... tet-06e3b/

😂😂😂
Silly season is just another season!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5410
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Rebellhövdingen Stoffe börjar bli en mediakändis. Intervju i SN nu igen :thumbup:
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5410
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

En stor artikel i SLA efter att Linus Hellman pratat med Max Friberg om VM äventyret.
Vilken fantastisk ambassadör han är för vår sport :thumbup:
/Perka
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6182
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tidningsartiklar

Post by Gunwaldh Johansson »

Skövde IK fostrade Leo Sahlin Wallenius som har spelat i Växjös juniorlag sen 2021/22 har nu skrivit ett rookiekontrakt med Växjö. Kontraktet är skrivet på två år.
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1872
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

SLA idag:

””Efter sex säsonger i Skövde IK väntar ett nytt kapitel i Adam Thilanders karriär.

Efter moderklubbens konkurs tidigare den här veckan har Thilander skrivit på för IFK Falköping IK i Hockeytrean – som tränare !””
Last edited by Niklas Hjalmarsson on 07 Jun 2024, 17:53, edited 1 time in total.
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1872
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

Fel!!
Last edited by Niklas Hjalmarsson on 07 Jun 2024, 17:54, edited 1 time in total.
Silly season is just another season!
Niklas Hjalmarsson
Reactions:
Posts: 1872
Joined: 30 Jan 2014, 22:55

Re: Tidningsartiklar

Post by Niklas Hjalmarsson »

SLA idag:

Radera går tydligen inte
Silly season is just another season!
Gunwaldh Johansson
Reactions:
Posts: 6182
Joined: 29 Jan 2014, 17:15

Re: Tidningsartiklar

Post by Gunwaldh Johansson »

Staffan Lundh flyttar till Italien för att träna Unterland Cavaliers i den andra alpligan
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5410
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Niklas Hjalmarsson wrote: 07 Jun 2024, 17:52 SLA idag:

Radera går tydligen inte
Har inte undersökt saken men rent spontant känner jag ju SBS?
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5410
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Chang Frick, som också är en hängiven supporter till Kristianstad, är förbannad.

https://www.expressen.se/sport/hockey/c ... gradering/
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5410
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

SN har pratat med drottning Kristina :thumbup:

https://www.skovdenyheter.se/2024-08-14 ... k-ledsamt/
/Perka
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5410
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

Dagens artikel i SN. Trodde den skulle vara en höjdare med tanke på ämnet men tyvärr var det ju ett riktigt bottennapp rent journalistiskt. Rena faktafel och journalistens text/frågor var ju rent bedrövliga :bois:
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1378
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tidningsartiklar

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 24 Aug 2024, 17:31 Dagens artikel i SN. Trodde den skulle vara en höjdare med tanke på ämnet men tyvärr var det ju ett riktigt bottennapp rent journalistiskt. Rena faktafel och journalistens text/frågor var ju rent bedrövliga :bois:
Det hade varit kul att läsa artikeln då jag och många med mig inte har SN så är det ju svårt för oss att säga varken bu eller bä! Skriv gärna några rader vad det handlar om tack!
User avatar
Per-Erik Odh
Reactions:
Posts: 5410
Joined: 28 Jan 2014, 15:14

Re: Tidningsartiklar

Post by Per-Erik Odh »

peter johansson wrote: 25 Aug 2024, 10:21
Per-Erik Odh wrote: 24 Aug 2024, 17:31 Dagens artikel i SN. Trodde den skulle vara en höjdare med tanke på ämnet men tyvärr var det ju ett riktigt bottennapp rent journalistiskt. Rena faktafel och journalistens text/frågor var ju rent bedrövliga :bois:
Det hade varit kul att läsa artikeln då jag och många med mig inte har SN så är det ju svårt för oss att säga varken bu eller bä! Skriv gärna några rader vad det handlar om tack!
Inget ont om dyslektiker men journalister kanske inte är yrket man ska välja om man har det problemet. Min upplevelse av texten är att den är skriven, kanske inte av en dyslektiker men ändå näst intill. Man kan ställe högre krav på en tidningsartikel.

Faktafel, ja det påstås att Skövde IK hade 15 anställda. Inget som det har stått något om i papper jag sett då sådana siffror alltid redovisats i årsmöteshandlingar. Det brukar vara siffror typ 1,5-2,5 anställda och liknande. För inte tusan var det helt plötsligt 15 anställda förra vintern?

Konstigt ställda/formulerade frågor.
/Perka
peter johansson
Reactions:
Posts: 1378
Joined: 31 Jan 2014, 18:52

Re: Tidningsartiklar

Post by peter johansson »

Per-Erik Odh wrote: 25 Aug 2024, 11:41
peter johansson wrote: 25 Aug 2024, 10:21
Per-Erik Odh wrote: 24 Aug 2024, 17:31 Dagens artikel i SN. Trodde den skulle vara en höjdare med tanke på ämnet men tyvärr var det ju ett riktigt bottennapp rent journalistiskt. Rena faktafel och journalistens text/frågor var ju rent bedrövliga :bois:
Det hade varit kul att läsa artikeln då jag och många med mig inte har SN så är det ju svårt för oss att säga varken bu eller bä! Skriv gärna några rader vad det handlar om tack!
Inget ont om dyslektiker men journalister kanske inte är yrket man ska välja om man har det problemet. Min upplevelse av texten är att den är skriven, kanske inte av en dyslektiker men ändå näst intill. Man kan ställe högre krav på en tidningsartikel.

Faktafel, ja det påstås att Skövde IK hade 15 anställda. Inget som det har stått något om i papper jag sett då sådana siffror alltid redovisats i årsmöteshandlingar. Det brukar vara siffror typ 1,5-2,5 anställda och liknande. För inte tusan var det helt plötsligt 15 anställda förra vintern?

Konstigt ställda/formulerade frågor.
Tack för svaret! Nä det låter ju otroligt fel och håller med dig i det du skriver ;)
Post Reply